Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|BILLA в Glovo - удобство и бързина при пазаруване на над 4000 продукта
Цените в онлайн платформата са същите като във физическите ни магазини, поръчките през първия месец от старта на услугата надхвърлиха многократно нашите очаквания, споделя Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на "BILLA България". Преди по-малко от месец ритейл веригата обяви началото на навлизането си и в онлайн търговията на базата на стратегическо партньорство с мултикатегорийното приложение. Новата услуга стартира с включването на 8 хипермаркета на веригата в София, а плановете са да започне бързо разрастване на проекта и в други градове на страната.
- Защо стартирахте онлайн канал за продажба точно сега и какво ви мотивира да изберете Glovo за свой партньор?
- През лятото на 2022 г. BILLA пое по нов път, в името на една основна цел – да бъдем по-близо до нашите клиенти, като локация и удобство при пазаруване, както и по-близо до техните вкусове и нужди по отношение на асортимента. В резултат на редица подобрения, които въведохме, през изминалата година успяхме да привлечем със 17% повече клиенти, което беше допълнителен стимул за нас да предоставим още една възможност за пазаруване – онлайн поръчка, която клиентите да могат да направят лесно и да получат бързо, без да напускат дома си. Това е проект, върху който работихме с много страст и педантичност, почерпихме международен опит от останалите държави в REWE групата в изграждането на оптимална структура на асортимента, а заедно с партньорите ни от Glovo си поставихме високи цели по отношение на бързината на доставка. Подготовката ни „зад кулисите“ отне близо година. За нас беше изключително важно да стартираме в правилния момента – когато ще можем да предложим една пълноценна и завършена във всяко едно отношение услуга, отговаряща на високите ни стандарти и потребителските очаквания.
- Можете ли да ни разкриете повече за стратегията си за позициониране на BILLA в Glovo и как планирате да се конкурирате с други вериги, които предлагат същите услуги?
- В основата на нашия бизнес модел е удобството и бързината при пазаруване, като това важи в пълна сила и за нашия онлайн магазин. Държим изключително много на качеството, нашата цел е когато поръчва онлайн, потребителят да получи продуктите, които самият той би си избрал, когато пазарува в магазина. През Glovo предлагаме асортимент от над 4000 продукта, включително ястия от нашата топла точка, месо на скара, печива от нашата BILLA Пекарна, както и деликатеси от нашите витрини. За по-добра осведоменост на клиентите, в платформата ни е налична и подробна информация за всеки продукт – състав, хранителна стойност, алергени и препоръчителна температура за съхранение, където това е необходимо.
- Промоциите от седмичните брошури ще бъдат ли активни и за потребителите, които пазаруват от BILLA чрез Glovo и ще могат ли лоялните потребители да използват и BILLA картата си?
- Да, всички оферти от седмичните ни брошури, включително и тези за клиентите, пазаруващи с BILLA Card, ще бъдат налични и онлайн. Потребителите на нашата лоялна програма в страната са над 1.4 млн. за последните 6 месеца, като 540 хил. от тях са пазарували в София. Ценим високо тяхното доверие и в знак на благодарност им предоставяме възможност да се възползват от всички наши специални оферти и когато пазаруват в BILLA през Glovo, като допълнение към многото нови и атрактивни предложения, които предстоят за потребителите ни онлайн.
- Как ще се селектират продуктите, които ще бъдат налични в Glovo и ще има ли разлика в цените спрямо тези във физическите магазини?
- Цените в онлайн платформата ще са същите като във физическите ни магазини. Спрямо своето местоположение, потребителят ще вижда в платформата продуктите, налични в близък до него BILLA магазин, от който ще се извърши доставката. Целта ни е клиентът винаги да получава всичко, което е добавил в кошницата си, защото от личен опит знаем, че дори да липсва един продукт от поръчани 30, това би могло да провали плановете за идеалната вечеря, да доведе до разочарование или дори да откаже даден потребител от услугата в дългосрочен план.
- Знаем, че услугата е още в начален етап, но все пак – можете ли да ни споделите своите първи наблюдения? Как пазаруват потребителите?
- Поръчките през първия месец от старта на услугата надхвърлиха многократно нашите очаквания. Имаме потребителски кошници със съдържание от един продукт до седмичен пазар на многочленно семейство. Най-продаваният ни артикул са бананите – през първия месец от старта на услугата сме продали онлайн над един тон. Любопитно е още, че във всяка втора поръчка присъства поне по една напитка. По отношение на потреблението в различните райони на столицата, засега най-активни са потребителите от центъра на София и южните квартали.
- Каква е най-голямата и най-малката поръчка през първия месец от старта на проекта?
- Най-малката ни поръчка успя да озадачи дори нашите опитни колеги от онлайн екипа – тя беше на стойност 1.15 лв. и се състоеше от две пакетчета къри. Но пък който обича да готви знае, че понякога от една подправка зависи цялата вечеря, така че не е трудно да си обясним и този вид поръчки, когато нещо дребно, но съществено ти е необходимо наистина бързо и нямаш възможност да излезеш до магазина.
Най-голямата ни поръчка до момента е 100 артикула – седмичен семеен пазар на обща стойност 573 лв. Тя беше изпълнена за по-малко от час, като стоката, разпределена в над 10 големи торби, беше доставена до дома на клиента от двама куриери на Glovo. Тук искам да добавя нещо важно – нашите BILLA торбички са безплатни за клиентите на онлайн магазина ни. Те са изключително здрави и са предназначени за многократна употреба, ето защо горещо препоръчваме на клиентите ни да мислят екологично и да ги преизползват, когато пазаруват в магазина.
- Как смятате, че въвеждането на BILLA в Glovo ще се отрази на физическите ви магазини? Очаквате ли по-малко хора да ги посещават и да се възползват от възможността да пазаруват онлайн или по-скоро очаквате да спечелите още нови потребители?
- Очакваме част от нашите клиенти в столицата да преминат към онлайн пазаруване, това са предимно активните, работещи хора с по-натоварено ежедневие. Този трансфер не ни притеснява, напротив – уверени сме, че той ще се отрази благоприятно върху нашите резултати, тъй като средната потребителска кошница онлайн традиционно е два пъти по-голяма от тази във физическите магазини. Разбира се, очакваме да привлечем и нови клиенти сред по-младата възрастова група, които вече пазаруват онлайн. Нашата основна цел е да предоставяме на всички наши клиенти по-голям избор, повече удобство и по-добро потребителско преживяване, както в магазините, така и онлайн. Инвестирахме много ресурси в унифицирането на нашите предложения към тях, по отношение на цени, промоционални оферти, събиране на точки за лоялни програми и използване на BILLA Card.
- В момента услугата е достъпна само за София, планирате ли да я разширите и в други градове?
- Да, в следващите 12 месеца планираме да стартираме и в други големи градове, отново в партньорство с Glovo. Следващият град на нашата онлайн карта ще бъде Пловдив.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.