Борба с кризата: LVMH рестартира най-прочутите си марки шампанско и коняк

Борба с кризата: LVMH рестартира най-прочутите си марки шампанско и коняк

Най-големият производител на луксозни стоки в света LVMH планира да рестартира своето подразделение за вино и спиртни напитки Moet Hennessy, като се фокусира върху най-големите и разпознаваеми марки - шампанско Moet и коняк Hennessy. Това беше обявено от ръководителя на подразделението Жан-Жак Гьони във видео обръщение към служителите,за което съобщава Reuters.

Като част от стратегията, LVMH планира да намали броя на служителите си с 13%. През последните години подразделението за вино и спиртни напитки остана слабо звено в структурата на групата - миналата година печалбите на подразделението спаднаха с повече от една трета.

Според Гьони, настоящата организационна структура на Moet Hennessy е „твърде тромава“ и първоначално е била изградена с мисъл за по-голям бизнес. Той каза, че в продължение на много години подразделението се е фокусирало върху едновременното развитие в различни региони, което е било грешка. В бъдеще акцентът ще бъде върху популяризирането на най-силните марки, като Hennessy, Moet & Chandon и Veuve Clicquot. Портфолиото на Moet Hennessy включва около 30 марки, включително по-малко известните Volcan de mi Tierra и Eminente. Планира се броят на служителите да се върне към нивата от 2019 г., тоест да бъде намален от 9400 на 8200 души.

Реформата на Moet Hennessy се осъществява на фона на намаляващото търсене на ключови пазари, включително САЩ и Китай, както и на несигурността поради американските тарифи върху европейски продукти. Гьони добави, че в настоящата ситуация не се очаква мащабен растеж на бизнеса в обозримо бъдеще. 

LVMH е най-големият конгломерат от луксозни марки в света, обединяващ 75 марки в луксозните и премиум категориите. Портфолиото му включва известни имена като Louis Vuitton и Dior, шампанско Moet & Chandon, коняк Hennessy, вино Chateau Cheval Blanc и други. През януари съобщение на сайта на компанията съобщи, че оперативната печалба на сегмента „Вина и спиртни напитки“ на конгломерата Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) до края на 2024 г. е намаляла с 36%. Ако през 2023 г. тази цифра е била 2,1 милиарда евро, то през 2024 г. е била само 1,3 милиарда евро. Приходите от сегмента на алкохолните напитки за същия период са намалели с 11% и са възлизали на 5,8 милиарда евро спрямо 6,6 милиарда евро година по-рано. В органично изражение (без колебанията на валутните курсове и сливанията и придобиванията) спадът е бил 8%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ