Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Борба с кризата: LVMH рестартира най-прочутите си марки шампанско и коняк

Най-големият производител на луксозни стоки в света LVMH планира да рестартира своето подразделение за вино и спиртни напитки Moet Hennessy, като се фокусира върху най-големите и разпознаваеми марки - шампанско Moet и коняк Hennessy. Това беше обявено от ръководителя на подразделението Жан-Жак Гьони във видео обръщение към служителите,за което съобщава Reuters.
Като част от стратегията, LVMH планира да намали броя на служителите си с 13%. През последните години подразделението за вино и спиртни напитки остана слабо звено в структурата на групата - миналата година печалбите на подразделението спаднаха с повече от една трета.
Според Гьони, настоящата организационна структура на Moet Hennessy е „твърде тромава“ и първоначално е била изградена с мисъл за по-голям бизнес. Той каза, че в продължение на много години подразделението се е фокусирало върху едновременното развитие в различни региони, което е било грешка. В бъдеще акцентът ще бъде върху популяризирането на най-силните марки, като Hennessy, Moet & Chandon и Veuve Clicquot. Портфолиото на Moet Hennessy включва около 30 марки, включително по-малко известните Volcan de mi Tierra и Eminente. Планира се броят на служителите да се върне към нивата от 2019 г., тоест да бъде намален от 9400 на 8200 души.
Реформата на Moet Hennessy се осъществява на фона на намаляващото търсене на ключови пазари, включително САЩ и Китай, както и на несигурността поради американските тарифи върху европейски продукти. Гьони добави, че в настоящата ситуация не се очаква мащабен растеж на бизнеса в обозримо бъдеще.
LVMH е най-големият конгломерат от луксозни марки в света, обединяващ 75 марки в луксозните и премиум категориите. Портфолиото му включва известни имена като Louis Vuitton и Dior, шампанско Moet & Chandon, коняк Hennessy, вино Chateau Cheval Blanc и други. През януари съобщение на сайта на компанията съобщи, че оперативната печалба на сегмента „Вина и спиртни напитки“ на конгломерата Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) до края на 2024 г. е намаляла с 36%. Ако през 2023 г. тази цифра е била 2,1 милиарда евро, то през 2024 г. е била само 1,3 милиарда евро. Приходите от сегмента на алкохолните напитки за същия период са намалели с 11% и са възлизали на 5,8 милиарда евро спрямо 6,6 милиарда евро година по-рано. В органично изражение (без колебанията на валутните курсове и сливанията и придобиванията) спадът е бил 8%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Suzuki Motor пуска първия си електрически автомобил през януари
Автомобили |Netflix: Боксовият мач между Алварес и Крауфорд постави рекорд по гледане в XXI век
Бизнес |Румъния може да влезе в ОИСР още през 2026 година
ЕС |Урсула фон дер Лайен: Европа трябва да поеме основната тежест за своята сигурност
ЕС |Технополис започва да приема предварителни поръчки за новите модели iPhone 17
Технологии | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 15 до 21 септември
Хороскоп |5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Техники за успех |Израел започна сухопътно настъпление в град Газа
Свят |Япония е на първо място по дял на възрастните хора в страните с население над 40 милиона
Свят |Тръмп подписа указ за разполагане на Националната гвардия в Мемфис
Свят |Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Свят |На днешната дата, 16 септември. Рождениците днес
На днешната дата |Тръмп: Възможно е да има разговори между Путин и Зеленски „сравнително скоро“, но те се мразят много
Свят |ADVERTORIAL

Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

Партньорът на Microsoft за 2024 г. Noventiq Bulgaria със събитие за AI агенти и киберсигурност на 25 септември в София

Коментари
Няма въведени кометари.