Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Босът на Toyota се усъмни в стратегията за масово производство на електрически автомобили
Най-големият шеф в компания „Toyota“ постави под съмнение правилността на стратегията за преминаване на мобилността към изцяло електрически автомобили
Президентът на японската корпорация Toyota Motor Corp Акио Тойода се идентифицира като част от "мълчаливото мнозинство", което поставя под съмнение тази концепция.
"Хората, участващи в автомобилната индустрия, са основно мълчаливо мнозинство. Това мълчаливо мнозинство се чуди дали електрическите коли са единствената опция. Те обаче смятат, че това е тенденция, моден тренд и следователно не могат да изразят мнение", каза Тойода пред журналисти по време на посещението си в Тайланд.
В Toyota са на мнение, че хибридните и водородните превозни средства са важни елементи от стратегията за енергиен преход в автомобилната индустрия, тъй като производството на електрически автомобили става по-скъпо поради нарастващите цени на суровините, а инфраструктурата за зареждане на такива автомобили все още не е развита в повечето страни на света.
„Тъй като правилният отговор все още е неясен, не трябва да се ограничаваме само до една опция“, каза Тойода, цитиран от The Wall Street Journal и Интерфакс.
Междувременно предпазливата реторика на Тойода за електрическите автомобили предизвика известно безпокойство сред инвеститорите и клиентите на Toyota, че автомобилният производител може да изостане в надпреварата за глобален енергиен преход. Много от конкурентите на компанията, включително General Motors Co. и Honda Motor Co., са поставили крайни срокове за електрификация на производствените линии. Toyota обаче все още следва стратегия за инвестиране в диверсифицирано производство, което включва производството на хибридни и водородни автомобили.
Тойода отбеляза, че Toyota се отнася сериозно към всички видове автомобили, включително електрическите автомобили. В края на 2021 г. компанията обяви инвестиция от 35 милиарда долара в производството на електрически превозни средства, изчислена до 2030 г. Оттогава Toyota направи значителни инвестиции в производството на тези превозни средства в Съединените щати.
Въпреки това, автомобилният производител е по-бавен от конкурентите, за да пусне нови модели електрически автомобили на такъв ключов пазар като Съединените щати, отбелязва Wall Street Journal. По-рано тази година Toyota беше принудена да изтегли партида електрически SUV bZ4X в страната поради опасения за безопасността.
Акциите на Toyota паднаха с 1,6% по време на японската търговия в понеделник. От началото на годината стойността им е намаляла с 9,3%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.