Четири от 10-те най-силни технологични марки в света, класирани през 2025 г., са от Китай

Четири от 10-те най-силни технологични марки в света, класирани през 2025 г., са от Китай

Технологичните марки, произхождащи от Китай, остават вторите по големина по отношение на приноса си към стойността на марката сред 100-те най-големи световни технологични марки, класирани тази година. Китайските технологични марки представляват около 11%, като общата им стойност на марката е 366,0 милиарда щатски долара, според доклада Technology 100 2025 на Brand Finance, водещата световна консултантска компания за оценка на марки.

TikTok/Douyin (стойността на марката се е увеличила с 26% до 105,8 милиарда щатски долара) запазва позицията си на най-ценната технологична марка в Китай, класирана през 2025 г., в допълнение към това, че е петата най-ценна технологична марка в света. Brand Finance отдава този растеж на иновативната стратегия за съдържание на марката, интеграцията на електронната търговия чрез TikTok Mall и хиперперсонализираните потребителски изживявания, които продължават да повишават ангажираността и потенциала за монетизация в рекламата, търговията на дребно и вертикалите на съдържанието.

WeChat (стойността на марката е намаляла с 21% до 33,0 милиарда щатски долара) е най-силната технологична марка както в световен мащаб, така и в Китай, за втора поредна година. Тя регистрира резултат от 95,2/100 по Индекса на силата на марката (BSI) и рейтинг за сила на марката AAA+. Въпреки спада в стойността на марката, обширната екосистема на WeChat, обхващаща съобщения, плащания, социални медии и други, продължава да осигурява удобство и ангажираност на потребителите. Безпроблемната ѝ интеграция в дигиталните услуги в Китай затвърди позицията ѝ като глобален бенчмарк за многофункционални платформи.

JD.com (стойността на марката е нараснала с 5% до 18,8 милиарда щатски долара) е втората най-силна марка в Китай (пета в световен мащаб), с резултат от 92,3/100 по BSI. Meituan (стойността на марката се е увеличила с 37% до 11,7 милиарда щатски долара) е третата най-силна марка в Китай (седма в световен мащаб), а Taobao (стойността на марката се е понижила с 41% до 11,9 милиарда щатски долара) е класирана на четвърто място в Китай (10-то място в световен мащаб) с BSI оценки съответно 90,5/100 и 89,3/100.

Междувременно стойността на марката Pinduoduo се е увеличила със 70%, достигайки 13,0 милиарда щатски долара тази година, което я прави най-бързо развиващата се технологична марка в Китай. Pinduoduo бързо се превърна в една от водещите платформи за електронна търговия в Китай, използвайки уникална комбинация от социална търговия, геймификация и ниски цени. Моделът на групово пазаруване се е доказал като особено ефективен за достигане до потребителите в градовете с по-нисък клас, стимулирайки силна ангажираност и растеж на марката.

„Китайските технологични марки оставят истински отпечатък на световната сцена, като остават тясно свързани с начина, по който хората живеят, пазаруват и общуват. С четири от десетте най-силни технологични марки в света, идващи от Китай, и самият Китай представлява 11% от световния сектор, растежът на технологичните марки в страната и по света е неоспорим. TikTok/Douyin превръща забавлението в интерактивно пазаруване, Pinduoduo прави електронната търговия по-социална и достъпна, а WeChat продължава да бъде част от ежедневието на милиони. Тези марки не просто растат по стойност; те оформят бъдещето на начина, по който възприемаме технологиите“, коментира Скот Чен, управляващ директор на Brand Finance China.

Други забележителни китайски марки в доклада Technology 100 2025 са:

  • Huawei (стойността на марката се е увеличила с 3% до 31,9 милиарда щатски долара) – класирана на 14-то място в световен мащаб
  • CATL (стойността на марката се е увеличила с 3% до 19,6 милиарда щатски долара) – класирана на 22-ро място в световен мащаб
  • Tmall (стойността на марката се е понижила с 40% до 11,3 милиарда щатски долара) – класирана на 34-то място в световен мащаб
  • Midea (стойността на марката се е понижила с 4% до 8,7 милиарда щатски долара) – класирана на 46-то място в световен мащаб
  • Xiaomi (стойността на марката се е увеличила с 16% до 7,3 милиарда щатски долара) – класирана на 55-то място в световен мащаб
  • Gree (стойността на марката се е увеличила с 11% до 6,6 милиарда щатски долара) – класирана на 60-то място в световен мащаб
  • Haier (стойността на марката се е увеличила с 2% до 6,5 милиарда щатски долара) – класирана на 61-во място в световен мащаб
  • Baidu (стойността на марката се е увеличила със 7% до 5,0 милиарда щатски долара) – класирана на 72-ро място в световен мащаб
  • Vivo (стойността на марката се е увеличила с 20% до 4,2 милиарда щатски долара) – класирана 81-во място в световен мащаб

Глобални анализи

Apple остава най-ценната технологична марка в света за втора поредна година, като стойността на марката ѝ се е увеличила с 11% до 574,5 милиарда щатски долара през 2025 г.

NVIDIA е увеличила стойността на марката си повече от два пъти през 2025 г., увеличавайки се с 98% до 87,9 милиарда щатски долара, което я прави най-бързо развиващата се технологична марка в света.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Преговорите са много близо до реален резултат
Управителят на БНБ: Държавата има опора, дори когато политиката е в криза
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Димитър Манолов: Имаше по-добри възможности за бюджетно решение
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима