Четири от 10-те най-силни технологични марки в света, класирани през 2025 г., са от Китай

Четири от 10-те най-силни технологични марки в света, класирани през 2025 г., са от Китай

Технологичните марки, произхождащи от Китай, остават вторите по големина по отношение на приноса си към стойността на марката сред 100-те най-големи световни технологични марки, класирани тази година. Китайските технологични марки представляват около 11%, като общата им стойност на марката е 366,0 милиарда щатски долара, според доклада Technology 100 2025 на Brand Finance, водещата световна консултантска компания за оценка на марки.

TikTok/Douyin (стойността на марката се е увеличила с 26% до 105,8 милиарда щатски долара) запазва позицията си на най-ценната технологична марка в Китай, класирана през 2025 г., в допълнение към това, че е петата най-ценна технологична марка в света. Brand Finance отдава този растеж на иновативната стратегия за съдържание на марката, интеграцията на електронната търговия чрез TikTok Mall и хиперперсонализираните потребителски изживявания, които продължават да повишават ангажираността и потенциала за монетизация в рекламата, търговията на дребно и вертикалите на съдържанието.

WeChat (стойността на марката е намаляла с 21% до 33,0 милиарда щатски долара) е най-силната технологична марка както в световен мащаб, така и в Китай, за втора поредна година. Тя регистрира резултат от 95,2/100 по Индекса на силата на марката (BSI) и рейтинг за сила на марката AAA+. Въпреки спада в стойността на марката, обширната екосистема на WeChat, обхващаща съобщения, плащания, социални медии и други, продължава да осигурява удобство и ангажираност на потребителите. Безпроблемната ѝ интеграция в дигиталните услуги в Китай затвърди позицията ѝ като глобален бенчмарк за многофункционални платформи.

JD.com (стойността на марката е нараснала с 5% до 18,8 милиарда щатски долара) е втората най-силна марка в Китай (пета в световен мащаб), с резултат от 92,3/100 по BSI. Meituan (стойността на марката се е увеличила с 37% до 11,7 милиарда щатски долара) е третата най-силна марка в Китай (седма в световен мащаб), а Taobao (стойността на марката се е понижила с 41% до 11,9 милиарда щатски долара) е класирана на четвърто място в Китай (10-то място в световен мащаб) с BSI оценки съответно 90,5/100 и 89,3/100.

Междувременно стойността на марката Pinduoduo се е увеличила със 70%, достигайки 13,0 милиарда щатски долара тази година, което я прави най-бързо развиващата се технологична марка в Китай. Pinduoduo бързо се превърна в една от водещите платформи за електронна търговия в Китай, използвайки уникална комбинация от социална търговия, геймификация и ниски цени. Моделът на групово пазаруване се е доказал като особено ефективен за достигане до потребителите в градовете с по-нисък клас, стимулирайки силна ангажираност и растеж на марката.

„Китайските технологични марки оставят истински отпечатък на световната сцена, като остават тясно свързани с начина, по който хората живеят, пазаруват и общуват. С четири от десетте най-силни технологични марки в света, идващи от Китай, и самият Китай представлява 11% от световния сектор, растежът на технологичните марки в страната и по света е неоспорим. TikTok/Douyin превръща забавлението в интерактивно пазаруване, Pinduoduo прави електронната търговия по-социална и достъпна, а WeChat продължава да бъде част от ежедневието на милиони. Тези марки не просто растат по стойност; те оформят бъдещето на начина, по който възприемаме технологиите“, коментира Скот Чен, управляващ директор на Brand Finance China.

Други забележителни китайски марки в доклада Technology 100 2025 са:

  • Huawei (стойността на марката се е увеличила с 3% до 31,9 милиарда щатски долара) – класирана на 14-то място в световен мащаб
  • CATL (стойността на марката се е увеличила с 3% до 19,6 милиарда щатски долара) – класирана на 22-ро място в световен мащаб
  • Tmall (стойността на марката се е понижила с 40% до 11,3 милиарда щатски долара) – класирана на 34-то място в световен мащаб
  • Midea (стойността на марката се е понижила с 4% до 8,7 милиарда щатски долара) – класирана на 46-то място в световен мащаб
  • Xiaomi (стойността на марката се е увеличила с 16% до 7,3 милиарда щатски долара) – класирана на 55-то място в световен мащаб
  • Gree (стойността на марката се е увеличила с 11% до 6,6 милиарда щатски долара) – класирана на 60-то място в световен мащаб
  • Haier (стойността на марката се е увеличила с 2% до 6,5 милиарда щатски долара) – класирана на 61-во място в световен мащаб
  • Baidu (стойността на марката се е увеличила със 7% до 5,0 милиарда щатски долара) – класирана на 72-ро място в световен мащаб
  • Vivo (стойността на марката се е увеличила с 20% до 4,2 милиарда щатски долара) – класирана 81-во място в световен мащаб

Глобални анализи

Apple остава най-ценната технологична марка в света за втора поредна година, като стойността на марката ѝ се е увеличила с 11% до 574,5 милиарда щатски долара през 2025 г.

NVIDIA е увеличила стойността на марката си повече от два пъти през 2025 г., увеличавайки се с 98% до 87,9 милиарда щатски долара, което я прави най-бързо развиващата се технологична марка в света.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ