Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|150-те най-ценни марки в Германия са достигнали обща стойност от 356 милиарда евро

150-те най-ценни марки в Германия са достигнали обща стойност от 356,0 милиарда евро през 2025 г., показва нов доклад на водещата световна консултантска компания за оценка на марки Brand Finance. Този растеж представлява скромно увеличение от 1% спрямо миналата година. Докато водещите производители се сблъскваха с трудности, технологично ориентираните и ориентирани към развлеченията марки захранваха тази стабилност.
Телекомуникациите са лидери, производствените марки усещат напрежението
T (Telekom) удължи лидерството си като най-ценната марка в Германия, като се покачи с 12% до 76,5 милиарда евро. Този растеж отразява успешното внедряване на единна брандова идентичност на T на всички пазари, консолидирайки позицията си в сферата на телекомуникациите и дигиталните услуги.
И обратно, традиционните производствени гиганти претърпяха спад. Стойността на марката Mercedes-Benz намаля с 14% до 47,6 милиарда евро, BMW се понижи незначително до 38,1 милиарда евро, Porsche падна с 8% до 36,9 милиарда евро, а Volkswagen се понижи с 11% до 28,2 милиарда евро. Тези цифри подчертават фундаменталното предизвикателство за традиционните автомобилни марки, които трябва бързо да се адаптират към новите конкуренти, фокусирайки се изключително върху електрическите задвижвания и дигиталното клиентско изживяване.
„Топ 150 марки в Германия вече имат стойност от 356 милиарда евро. Докато традиционните индустриални марки са изправени пред големи предизвикателства, има надежда в технологичните и развлекателните марки. Технологичните комплекси, а не комините, движат растежа. Нашите големи производители трябва да се включат в това дигитално-електрическо бъдеще или рискуват да се забавят“, коментира Кристобал Поле Васкес, заместник-директор на Brand Finance.
Финансовите услуги остават устойчиви
Застрахователният гигант Allianz Group постигна стабилно представяне, като стойността на марката се увеличи с 2% до 44,7 милиарда евро. Проучване на Brand Finance подчерта високите оценки на Allianz за познатост, надеждност и привлекателност на пазарите в еврозоната. Групата обаче регистрира сравнително по-слаби резултати на пазари извън еврозоната, като Швейцария, Швеция и Обединеното кралство.
Adidas и SAP изпреварват конкурентите си с двуцифрен растеж
Сред десетте най-големи марки в Германия, Adidas поведе всички марки с 23% ръст, достигайки 16,6 милиарда евро, докато SAP се покачи с 20% до 28,2 милиарда евро. Ръстът на SAP отразява изключително високите оценки за познатост, надеждност и привлекателност в Съединените щати, Германия и Индия, подчертавайки силното ѝ международно присъствие на пазара на корпоративен софтуер.
Сред цялата класация на 150-те най-големи марки в Германия, AIDA беше най-бързо развиващата се марка, като стойността на марката ѝ се увеличи повече от два пъти до 1,3 милиарда евро. Това затвърди статута ѝ на водеща марка на Carnival Cruise Line.
Класация на силата на марките: Adidas и AIDA на срещата на върха
Индексът на силата на марките (BSI) на Brand Finance позиционира Adidas като най-силната марка в Германия през 2025 г., с впечатляващ резултат от 93,4. AIDA, като най-бързо развиващата се немска марка, се нарежда на второ място по сила.
На годишна база Adidas се изкачи от четвърто място на първо, а AIDA се подобри от пето на второ – доказателство за съответните им инвестиции в ангажиране на клиентите и разширяване на пазара.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.