Чуждестранните авиокомпании губят интерес към Китай, докато местните разширяват дейността си в чужбина

Чуждестранните авиокомпании губят интерес към Китай, докато местните разширяват дейността си в чужбина

Китайските авиокомпании печелят пазарен дял по международни маршрути, сочат данни от сектора, тъй като чуждестранните им конкуренти са възпрепятствани от слабото търсене на пътувания в Китай, нарастващите разходи и удълженото време на полетите поради необходимостта да се избягва руското въздушно пространство, предаде Ройтерс.
Чуждестранните авиокомпании, начело със западни превозвачи като British Airways и австралийската Qantas Airways, спират услугите си или предпочитат да не възобновяват полетите си до Китай след пандемията, докато китайските авиокомпании разширяват дейността си в чужбина.

Делът на международните полети от и до Китай, изпълнявани от превозвачите на страната, е по-висок, отколкото преди COVID-19 да затвори голяма част от световната авиация, и продължава да се увеличава.

В четвъртък British Airways съобщи, че от края на октомври ще спре полетите от Лондон до Пекин за една година по търговски причини, а миналия месец спря един от своите полети Лондон-Хонконг, извършвани два пъти дневно, за същия период.

След избухването на войната в Украйна през 2022 г. китайските превозвачи продължават да използват по-кратки северни маршрути до Европа и Северна Америка през обширното въздушно пространство на Русия.

За разлика от тях, авиокомпаниите в Европа, САЩ и други държави са получили забрана за прелитане над руското въздушно пространство от Москва или от собствените си правителства или избират да не прелитат от съображения за безопасност. Това разшири ценовото предимство на китайските авиокомпании и им позволи да заемат по-голям дял от международния пазар в момент, когато ожесточената конкуренция по вътрешните маршрути оказва натиск върху цените на билетите и рентабилността.

"Обикновено разходите на китайските превозвачи са с до 30% по-ниски от тези на международните им конкуренти", казва Джон Грант, старши анализатор във фирмата за пътнически данни OAG. "Китайските авиокомпании отчаяно се нуждаят от твърда валута и започнаха мащабна експанзия."
По данни на Flightradar24, четиридневният полет на British Airways Пекин-Лондон отнема около 2 часа и половина повече от ежедневния полет на China Southern по същия маршрут, който тя пусна миналата година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ