Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Чуждестранните авиокомпании губят интерес към Китай, докато местните разширяват дейността си в чужбина
Китайските авиокомпании печелят пазарен дял по международни маршрути, сочат данни от сектора, тъй като чуждестранните им конкуренти са възпрепятствани от слабото търсене на пътувания в Китай, нарастващите разходи и удълженото време на полетите поради необходимостта да се избягва руското въздушно пространство, предаде Ройтерс.
Чуждестранните авиокомпании, начело със западни превозвачи като British Airways и австралийската Qantas Airways, спират услугите си или предпочитат да не възобновяват полетите си до Китай след пандемията, докато китайските авиокомпании разширяват дейността си в чужбина.
Делът на международните полети от и до Китай, изпълнявани от превозвачите на страната, е по-висок, отколкото преди COVID-19 да затвори голяма част от световната авиация, и продължава да се увеличава.
В четвъртък British Airways съобщи, че от края на октомври ще спре полетите от Лондон до Пекин за една година по търговски причини, а миналия месец спря един от своите полети Лондон-Хонконг, извършвани два пъти дневно, за същия период.
След избухването на войната в Украйна през 2022 г. китайските превозвачи продължават да използват по-кратки северни маршрути до Европа и Северна Америка през обширното въздушно пространство на Русия.
За разлика от тях, авиокомпаниите в Европа, САЩ и други държави са получили забрана за прелитане над руското въздушно пространство от Москва или от собствените си правителства или избират да не прелитат от съображения за безопасност. Това разшири ценовото предимство на китайските авиокомпании и им позволи да заемат по-голям дял от международния пазар в момент, когато ожесточената конкуренция по вътрешните маршрути оказва натиск върху цените на билетите и рентабилността.
"Обикновено разходите на китайските превозвачи са с до 30% по-ниски от тези на международните им конкуренти", казва Джон Грант, старши анализатор във фирмата за пътнически данни OAG. "Китайските авиокомпании отчаяно се нуждаят от твърда валута и започнаха мащабна експанзия."
По данни на Flightradar24, четиридневният полет на British Airways Пекин-Лондон отнема около 2 часа и половина повече от ежедневния полет на China Southern по същия маршрут, който тя пусна миналата година.
Ключови думи
|
|
Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.