Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Deutsche Telekom стана най-скъпата марка в Европа, изпревари Mercedes-Benz
Германският телекомуникационен оператор Deutsche Telekom зае първо място в Европа по стойност на марката през тази година, измествайки автомобилния производител Mercedes-Benz на втора позиция, съобщава Brand Finance.
Стойността на марката на Deutsche Telekom е нараснала със 17% на годишна база до 60,65 млрд. евро, докато тази на Mercedes-Benz е нараснала с 8% до 56,67 млрд. евро. На трето място е германският застраховател Allianz (+19,6 %, 46,6 млрд. евро), а общо шест компании в първата десетка са от Германия.
Британската петролна компания Shell се нарежда на четвърто място с 46,47 млрд. евро, следвана от автомобилните производители BMW с 38,9 млрд. евро, Porsche с 35,43 млрд. евро, Volkswagen с 32,73 млрд. евро, френската модна къща Louis Vuitton с 25,34 млрд. евро и британския одитор EY с 24,77 млрд. евро.
Тази година швейцарският производител на храни и напитки Nestle влезе в топ 10, измествайки германския индустриален конгломерат Siemens на 11-о. Иначе челната десетка остана непроменена спрямо 2022 г.
Най-бързо развиващата се марка кафе е Nespresso, чиято стойност се е покачила 3,5 пъти през годината (до 2,8 млрд. евро), в резултат на което тя успява да влезе в топ 500 и веднага заема 219-та позиция. Освен това стойността на италианската марка спортни автомобили Lamborghini (нараснала 2,5 пъти), германската енергийна компания RWE (нараснала 2,4 пъти) и норвежкия производител на нефт и газ Aker BP (нараснал 2,3 пъти) също нарасна, отбелязва още Brand Finance.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.