Публикуваха показанията на екипажа на Alaska Air за инцидента със самолет 737 Max през януари

Публикуваха показанията на екипажа на Alaska Air за инцидента със самолет 737 Max през януари

Американските служители по транспортна безопасност, разследващи инцидента във въздуха на самолет Boeing 737 Max 9, публикуваха хиляди страници документи, включително свидетелски показания, описващи хаоса в моментите след взрива на неизползвана врата. Това стана в хода на двудневното изслушване на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) относно инцидента на 5 януари с полет на Alaska Airlines, съобщи BBC.

По време на събитието Boeing заяви пред разследващите, че ще въведе промени в дизайна, за да предотврати подобни инциденти в бъдеще. Взривът предизвика втората голяма криза в американския авиационен гигант през последните години.

В повече от 3000 страници документи, публикувани преди изслушването, екипажът на самолета описва силната декомпресия, която се е получила в резултат на откъсването на панела по време на полет.

Вторият пилот на самолета разказва пред разследването, че е имало "силен взрив, ушите ми се пръснаха, главата ми се избута нагоре в [head-up дисплея] и слушалките ми изхвръкнаха нагоре от главата ми".

"Беше хаос. И тогава изведнъж се чу наистина силен трясък и много свистене на въздух, сякаш вратата се отвори", казва стюардеса. "Маските паднаха, видях как завесата на кухнята се засмуква към каютата", допълва тя.

Имената на екипажа на самолета са редактирани в документите. По време на изслушването ръководителите на Boeing бяха разпитани за производството на самолета, участвал в инцидента, и за липсата на документи, обясняващи кой е извършил работата по тапата на вратата преди взрива.

В предварителен доклад на NTSB се описва подробно как след ремонт в предприятие на Boeing панелът е бил с липсващи четири болта, които е трябвало да помогнат за задържането му на място.

"Културата на безопасност се нуждае от много работа", заяви председателят на NTSB Дженифър Хоменди, добавяйки, че производителят на самолети трябва да предприеме мерки за решаване на проблемите. "Те работят по някои промени в дизайна, които ще позволят при проблем тапата на вратата да не се затваря, докато не бъде здраво закрепена", каза старши вицепрезидентът по качеството на Boeing Елизабет Лунд.

NTSB и Boeing все още не са установили кой е бил отговорен за премахването и повторното монтиране на тапата на вратата. Но  Лунд заяви, че двама работници, които вероятно са замесени, сега са в платен административен отпуск. Инцидентът е последният сериозен удар върху репутацията на Boeing.

Той доведе до спиране на самолетите Max 9 по целия свят за две седмици, забрана за увеличаване на производството, разследване на Федералното бюро за разследване и сътресения в ръководството. Неотдавна компанията заяви, че ще се признае за виновна по обвинение в измама, свързано с фатални катастрофи на два от самолетите ѝ 737  Max  преди повече от пет години. Миналата седмица Boeing заяви, че е загубил 1,4 млрд. долара (1,1 млрд. паунда) между април и юни.

Освен това компанията назначи ветерана в авиокосмическата индустрия и инженер Робърт К. "Кели" Ортбърг за свой следващ главен изпълнителен директор.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ