eMAG: Онлайн търговията е готова да посрещне новите предизвикателства

eMAG: Онлайн търговията е готова да посрещне новите предизвикателства

Компанията, посочена като лидер в сектора в годишната класация на БЕА*, споделя своите прогнози и очаквания

Живот в „новата нормалност” или завръщане към навиците отпреди пандемията? За електронната търговия изминалата година ясно показа, че пътят напред е продължаващ ръст и че тя вече е част от ежедневието на потребителите, които избират този канал както за по-големи покупки, така и за продукти за лична грижа, спорт или хоби. В условията на несигурност, онлайн търговията е част от ежедневните навици на потребителите и се превърна в един от важните стълбове на икономиката, но за да продължи да разгръща своя потенциал, тя трябва да е готова да посрещне новите предизвикателства. Инфлационни процеси, геополитическа несигурност и повишаващи се изисквания на клиентите са част от тях, като лидерите в сектора са готови своевременно да ги адресират.

Според Българската Е-комерс Асоциация (БЕА) топ 10 на българските онлайн магазини сумарно съставлява 20.5% от обема на целия B2C пазар в България за 2021 г., което показва, че бъдещето на електронната търговия e в големите платформи. Водеща сред тях по данни на БЕА е eMAG, която вече 10 години се развива на българския пазар. „Нашият подход е холистичен” – казва Силвиу Гугуи, управител на eMAG България. „Залагаме едновременно на технологични иновации, инвестиции, усъвършенстване на платформата, разнообразяване на продуктовите категории, обезпечаване на наличностите, предоставяне на множество опции за плащане и доставка, позициониране на шоурум мрежата ни, привличане на таланти в екипа и създаване на възможности за търговците в нашия Marketplace. Това е формулата ни за успех и така ще продължим да се развиваме и да предоставяме добро потребителско преживяване, което позволява на клиентите да пестят време и ресурси.”

Според eMAG електронната търговия може да функционира и като защита срещу инфлацията, тъй като клиентите намират добри цени и услуги онлайн, които им помагат да организират по-ефективно своя бюджет, като могат лесно да сравняват различни оферти. Въвеждането на еCREDIT – опция за разсрочено плащане на вноски, – доставки в easybox, провеждането на различни търговски кампании са част от възможностите, облекчаващи финансовия натиск върху домакинствата.

Подкрепата за предприемачеството също е важен елемент – вече над 5000 търговци са част от Marketplace екосистемата на eMAG България. На групово ниво eMAG прави и значителни инвестиции в инфраструктура – от логистика до технологии, – което демонстрира ангажимент и доверие в пазарите в региона, където оперира – България, Румъния и Унгария. Пример е усъвършенстваният с иновации логистичен център до Букурещ – в Джойта, Румъния. „Складът на бъдещето” е оборудван със смарт рафтове и модерни роботи и от него вече се доставят пратки за България.

„Гъвкавостта вероятно е ключова дума за описание на 2022 г. По същия начин, по който хората предпочитат да избират начина, по който работят, те искат да притежават графика и бюджета си и да приемат бързо тези услуги, които им дават лично пространство и гъвкавост като електронната търговия. Независимо дали говорим за начина на доставка или плащане, клиентите предпочитат да е по техния начин. Убедени сме също, че електронната търговия ще продължи да се доказва като двигател за предприемачество, иновации и грижа за природата и че в eMAG винаги се фокусираме върху инструменти, които да помогнат на нашите клиенти да спестят време и пари, разчитайки на нас”, казва Силвиу Гугуи, Country Manager на eMAG България.

*Паспорт на е-комерс индустрията в България 2022 (БЕА)

Текстът е публикуван в бр. 2/2023 на списание "Мениджър", който е на пазара и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ