Embraer подкрепи производителя на реактивни двигатели Pratt & Whitney

 Embraer подкрепи производителя на реактивни двигатели Pratt & Whitney

Embraer подкрепи производителя на реактивни двигатели Pratt & Whitney

Бразилският производител на самолети Еmbraer изрази "пълна подкрепа" за американската Pratt & Whitney,  която се бори с проблемите с издръжливостта на най-новите си реактивни двигатели, но каза, че отделна бизнес битка с производителите на двигатели я е принудила да спре плановете си за нов турбовитлов самолет, съобщи "Яхуу файненс".

Главният изпълнителен директор Франсиско Гомес Нето съобщи, че отделът на Raytheon Technologies Pratt & Whitney работи усилено, за да преодолее проблемите с преждевременното износване на двигателите, заземяващи някои самолети.

„Аз лично участвам в това; наскоро ги посетихме... Вярваме, че имат компетентността да разрешат проблемите“, каза Гомеш Нето на брифинг за медиите в Португалия, добавяйки, че самолетите Embraer са били по-малко засегнати от другите модели.

Третият по големина производител на самолети в света използва двигателите Geared Turbofan на Pratt Whitney в най-новата си серия реактивни самолети E2.

Подобни двигатели се предлагат на по-голямото семейство Airbus A320neo и са в центъра на спора между Pratt и индийската GoFirst относно причината за фалита на авиокомпанията.

Гомес Нето каза, че Embraer участва в текущи кампании за потенциални продажби на търговски реактивни самолети, обхващащи общо повече от 200 машини, което според него ще подкрепи целта за възстановяване на годишните доставки на реактивни самолети до 100 годишно в рамките на 3-4 години.

Говорейки на годишно медийно събитие, той също потвърди, че плановете на компанията за нов турбовитлов самолет са "задържани" и обвини липсата на атрактивни бизнес предложения от производителите на двигатели.

„Все още не сме намерили правилното решение за двигателя“, каза той.

Pratt & Whitney Canada е единственият доставчик на двигатели за  турбовитлови самолети, които се използват за кратки регионални маршрути.

General Electric отказа да участва в проекта, оставяйки Pratt & Whitney Canada или Rolls-Royce.

Главният финансов директор Антонио Карлос Гарсия каза, че Embraer е можела да построи нов турбовитлов двигател сама, но не би направила достатъчно голяма разлика в сравнение със съществуващите модели, добави той.

Пазарът на турбовитлови двигатели за самолети с около 50-70 места е доминиран от френско-италианската фирма ATR, собственост на Airbus и Leonardo.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ