FAA: Самолетите 737 Max 9 ще продължат да летят, след като приключат проверките

FAA:  Самолетите 737 Max 9  ще продължат да летят, след като приключат проверките

Американският авиационен регулатор заяви, че ще разреши на самолетите 737 Max 9 на Boeing да продължат да летят след приключване на проверките, съобщи BBC.

Федералната авиационна администрация (FAA) приземи 171 от самолетите, след като неизползвана врата се откъсна по време на полет.

Авиокомпаниите United Airlines и Alaska Airlines планират да започнат да връщат самолетите в експлоатация през следващите дни. Но FAA заяви, че все още няма да позволи на Boeing да разшири производството на най-продаваната си фамилия самолети с тесен корпус, която включва 737 Max 9. Безпрецедентното решение на регулатора е поредната лоша новина за самолетостроителния гигант.

"Това няма да бъде връщане към обичайния бизнес за Boeing", заяви в изявление администраторът на FAA Майк Уитакър.

"Няма да се съгласим с никакво искане от страна на Boeing за разширяване на производството или да одобрим допълнителни производствени линии за 737 Max, докато не се уверим, че проблемите с контрола на качеството, разкрити по време на този процес, са разрешени", добави той.

Съобщението, че на самолетите ще бъде разрешено да летят отново, след като проверките приключат, е добра новина за Alaska Airlines и United Airlines, които трябваше да отменят хиляди полети.

От Alaska Airlines заявиха, че очакват "да върнат първите няколко самолета в редовна търговска експлоатация в петък", като всеки ден ще се добавят още самолети, докато приключат проверките.

United Airlines заяви, че е получила окончателно одобрение от FAA за завършване на процеса на връщане в експлоатация на 79-те самолета 737 Max 9.

Главният оперативен директор на компанията Тоби Енквист заяви, че авиокомпанията се подготвя да започне отново да лети със самолета от 28 януари.

На 5 януари запушалка на вратата на самолет 737 Max 9 на Alaska Airlines избухна малко след излитането, което стресна пътниците и наложи аварийно връщане на летището в Портланд, Орегон.

Ръководителите на Alaska Airlines и United Airlines изразиха недоволство от Boeing във връзка със спирането от експлоатация на самолета 737 Max 9, което доведе до сериозни смущения в обслужването им.

В интервю за NBC News шефът на Alaska Airlines Бен Миникучи заяви, че "няма съмнение", че самолетът е слязъл "от производствената линия с дефектна врата". Той заяви, че при проверките на авиокомпанията след инцидента са открити "много" разхлабени болтове. "Аз съм повече от разочарован и огорчен", каза той. "Ядосан съм."

Главният изпълнителен директор на United Airlines, Скот Кърби, също заяви пред CNBC, че е "разочарован". "Приземяването на Макс 9 вероятно е капката, която пречупи гърба на камилата за нас", каза той и добави, че "ще изградим план, в който няма да има Boeing Мах 10".

По-рано тази седмица United Airlines също така заяви, че очаква да загуби пари заради приземяването.

В сряда ръководителят на Boeing Дейвид Калхун се изправи пред въпроси на законодатели във Вашингтон, за да обясни какво е довело до извънредната ситуация във въздуха.

Последният инцидент повдига нови въпроси относно безопасността на самолетите на Boeing. Компанията беше подложена на интензивен контрол след две фатални катастрофи на пътнически самолети 737 Max 8 през 2018 г. и 2019 г., при които загинаха 346 души, припомня BBC.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ