Френска оръжейна компания на 200 г. фалира заради провал на договор с Киев

Френска оръжейна компания на 200 г. фалира заради провал на договор с Киев

Френската оръжейна компания Verney-Carron, създадена преди повече от 200 години, обяви прекратяване на плащанията към служителите и започна процедура по несъстоятелност, като една от причините за това беше провалът на договор с украинска компания на стойност €36 милиона, съобщи BFM TV. 

Изслушването по делото Verney-Carron е на 12 февруари, според прессъобщение от френската група Cybergun, мажоритарен акционер (65%) на Verney-Carron от 2022 г.

Вече няколко години юридическото лице търпи загуби, като през 2023 г. те възлизат на €4,54 млн. при обем на продажбите от €5,45 млн. През ноември 2023 г. беше обявен договор между производителя на оръжие и украинската страна за доставка на картечници, снайперски пушки и гранатомети, но той все още „не е потвърден“, отбелязва BFM TV. 

В началото на декември 2024 г. компанията уволни повечето от своите 70 служители за три месеца поради липса на поръчки и пари за финансиране на доставките. Преходът към производството на малокалибрени военни оръжия, извършен наскоро от ръководството на Verney-Carron, също не можа да компенсира загубата на пазара. Тази компания е основана през 1820 г., тя е последният останал производител на малокалибрено огнестрелно оръжие във Франция, уточнява телевизионният канал.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ
Петролът поевтинява на фона на опасенията от задаваща се търговска война между САЩ и ЕС
Четири неща, които всяка B2B марка трябва да прави