Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Гигантът в бързата мода Shein отваря първия си физически магазин
Китайският онлайн гигант в бързата мода Shein ще отвори първия си постоянен физически магазин в неделя в един от най-популярните райони на Токио, предаде Блумбърг.
Двуетажният шоурум, декориран предимно в сиви тонове, се намира на Cat Street - алея, която минава между кварталите Хараджуку и Шибуя. Мястото е считано за убежище на културата и модата. Пространството от 200 квадратни метра разполага с три съблекални и фото кабина за купувачите, за да се снимат с тоалетите. От компанията казват, че в магазина ще се предлагат и чанти и козметика.
Откриването идва на фона на бум на популярността на т.нар. pop-up, или временни, магазини. От Shein казват, че пространството може да се използва и за други събития.
Въпреки съществуването на физическо пространство за разглеждане на артикулите, клиентите на Shein ще трябва да правят поръчките онлайн. Купувачите ще сканират QR кода на продукта, който ще ги насочи към уебсайта или приложението на Shein, където могат да правят покупки и да организират доставки.
Online fast-fashion behemoth Shein will open its first ever permanent physical store in one of Tokyo’s most-popular areas https://t.co/GYnLa3N9Y4
— Bloomberg (@business) November 11, 2022
Моделът „online only“ (само по интернет) набра популярност по време на пандемията, когато доставките до дома се превърнаха в основния начин за купуване на дрехи и други стоки. Това помогна на Shein да получи оценка от 100 млрд. долара в кръг от финансиране през април. Тази пазарна оценка е по-висока от оценките на H&M и Zara на Inditex.
Липсата на физическо присъствие и бизнес модел за поръчване на много малки партиди продукти означава, че Shein не е изправена пред риска от управление на запасите и може да продава продуктите си на изключително ниски цени. Китайският търговец на дребно обикновено поръчва от 100 до 200 броя от определен модел, за да прецени търсенето, като поръчва само по-големи количества от най-популярните си продукти.
Но перспективите на Шейн изглеждат все по-колебливи. Нейната оценка е спаднала с около 30 милиарда долара до юли поради опасения, че бързият й раст на продажбите преминава в застой. Компанията също така е изправена пред нарастващи критики относно нейните екологични, социални и управленски практики, включително експлоатация на работници и кражба на авторски права.
От Shein са заявили пред съществуващите инвеститори, че се надяват да осъществят първично публично предлагане в САЩ след 2024 г., твърдят запознати източници.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.