GM си върна  лидерството на американския пазар, Toyota с 10% спад на продажбите

GM си върна  лидерството на американския пазар, Toyota с 10% спад на продажбите

Американският автомобилен производител General Motors Co. (GM) възвърна лидерството си на американския пазар, изпреварвайки по продажби японската Toyota Motor Corp. през 2022 г.  Продажбите на GM на американския пазар миналата година са се увеличили с 3% и възлизат на 2 милиона 274,088 хиляди коли. Продажбите на електрически превозни средства на GM са скочили с 58% до 39 179 хиляди, съобщи компанията, цитирана от Интерфакс.

Междувременно Toyota продаде 2 108 458 автомобила в САЩ, което е спад от 10% спрямо 2021 г. Продажбите на електрически автомобили Toyota, включително хибриди, са паднали с 14% до 504 016, се казва в доклад на автомобилния производител.

През четвъртото тримесечие на тази година GM продаде 623 261 автомобила в САЩ (+41% в сравнение със същото тримесечие на година по-рано), включително 16 266 електрически превозни средства (+62%).

Продажбите на Toyota на американския пазар през октомври-декември възлизат на 536,744 хиляди коли.

През 2021 г. Toyota за първи път стана пазарен лидер в САЩ по продажби, изпреварвайки GM, който заемаше позиция номер едно от 1931 г. насам.

Въпреки че GM възвърна лидерството си през 2022 г., продажбите на компанията останаха доста под нивата преди Covid, като автомобилният производител продаде близо 2,9 милиона автомобила в САЩ през 2019 г.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ