Голям производител на тоалетна хартия от САЩ продава част от бизнеса си в чужбина

Голям производител на тоалетна хартия от САЩ продава част от бизнеса си в чужбина

Американската корпорация Kimberly-Clark Corp. планира да продаде част от чуждестранния си бизнес за производство на хартиени изделия и продукти с марка Kleenex за 3,5 милиарда долара, пише The Wall Street Journal (WSJ) с позоваване на изявление на компанията. 

Kimberly-Clark е един от лидерите в производството на продукти за здравеопазване, лична, професионална и индустриална хигиена, основана през 1972 г. Централата ѝ се намира в Ървинг, Тексас. Компанията произвежда продукти под марките Huggies, Kleenex, Kotex, Depend, Scott и други.

Очаква се купувачът да бъде бразилският производител на целулоза Suzano. Корпорацията оцени международното подразделение за производство на хартиени изделия на приблизително 3,4 милиарда долара, като се вземат предвид дълговете. Става въпрос за подразделението, което обслужва както обикновени потребители, така и корпоративни клиенти извън Северна Америка. То произвежда тоалетна хартия под марката Andrex и почистващи кърпички WypAll.

Международният бизнес на Kimberly-Clark за производство на хартиени изделия се счита за най-малкото от трите основни подразделения на компанията - годишните продажби са под 3,5 милиарда долара. Подразделението показа и най-ниския марж на печалба от трите, което също прави Kimberly-Clark заинтересована от продажбата му, пише WSJ.

Kimberly-Clark ще притежава 49% от акциите в новото съвместно предприятие, което ще включва по-голямата част от глобалния ѝ бизнес с хартиена продукция. Suzano ще притежава останалата част. Suzano ще има и опцията да изкупи оставащия дял на Kimberly-Clark в бъдеще. 

След сделката Kimberly-Clark ще запази своя северноамерикански бизнес, най-големият в компанията, с продажби от около 11 милиарда долара миналата година, и глобалното си звено за лична хигиена, което ще генерира продажби от около 5,7 милиарда долара през 2024 г.  Kimberly-Clark се освобождава от някои марки, за да се съсредоточи върху най-печелившите си бизнеси, отбелязва WSJ. Новата сделка за продажба на бизнеса е в съответствие с плановете за реорганизация, обявени от компанията миналата година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
България е на четвърто място по икономически растеж в ЕС
Британската футболна легенда Дейвид Бекъм ще бъде удостоен с рицарско звание
Навик, с който да намалите стреса и да увеличите щастието
Холивудската звезда Том Круз влезе в Книгата на рекордите за 16 скока с горящ парашут
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
Германия отчита над 4 млрд. евро годишно загуби от кражби на дребно в магазините
Регулаторите подписаха споразумение срещу спекулата преди въвеждането на еврото у нас