Google достига 150 милиона потребители за абонаментна услуга с помощта на AI

Google достига 150 милиона потребители за абонаментна услуга с помощта на AI

Абонаментната услуга Google One на Alphabet, която таксува потребителите за облачно съхранение и функции за изкуствен интелект, наскоро премина 150 милиона абонати, съобщиха от компанията пред Ройтерс.

Това представлява 50% увеличение от февруари 2024 г., когато Google One премина 100 милиона абонамента близо шест години след стартирането на услугата.

През същия месец Google представи план от 19,99 долара на месец с достъп до функции на изкуствен интелект, недостъпен за безплатни потребители. Компанията продължава да предлага абонаментни нива на Google One за съхранение на файлове, но без повечето функции на изкуствен интелект, на по-ниски цени.

Новото ниво с изкуствен интелект е отговорно за „милиони“ абонаменти, според Шимрит Бен-Яир, вицепрезидент на Google, отговарящ за абонаментната услуга.

Google One е част от усилията на Alphabet да се диверсифицира отвъд рекламата, която е отговорна за повече от три четвърти от общите приходи от 350 милиарда долара за 2024 г.

Успехът на Alphabet с абонаментите може да играе ключова роля в дългосрочните финансови перспективи на компанията, тъй като се бори със заплахата от чатботове с изкуствен интелект, като ChatGPT на OpenAI или Gemini на Google, за нейната крепост на търсачките.

Предложенията с изкуствен интелект доведоха до спад в търсенията в браузъра Safari на Apple за първи път, заяви ръководител на Apple по време на съдебни показания миналата седмица. Производителят на iPhone се стреми да въведе опции за търсене, задвижвани от изкуствен интелект, което е удар за Alphabet, който загуби 150 милиарда долара пазарна стойност в този ден.

За разлика от търсачките, интерфейсите с изкуствен интелект все още не са намерили безпроблемен начин за включване на реклами.

Много компании вместо това таксуват потребителите чрез абонаменти или въз основа на използването на продукти.

Инвеститорите поставят под въпрос как Google ще се адаптира.

„Точно както видяхте с YouTube, ще даваме на хората опции с течение на времето“, каза главният изпълнителен директор Сундар Пичай през февруари, когато беше попитан за усилията за монетизиране на Gemini по време на телефонен разговор за приходите. „За тази година мисля, че ще ни видите фокусирани върху абонаментите.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ