Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Google достига 150 милиона потребители за абонаментна услуга с помощта на AI

Абонаментната услуга Google One на Alphabet, която таксува потребителите за облачно съхранение и функции за изкуствен интелект, наскоро премина 150 милиона абонати, съобщиха от компанията пред Ройтерс.
Това представлява 50% увеличение от февруари 2024 г., когато Google One премина 100 милиона абонамента близо шест години след стартирането на услугата.
През същия месец Google представи план от 19,99 долара на месец с достъп до функции на изкуствен интелект, недостъпен за безплатни потребители. Компанията продължава да предлага абонаментни нива на Google One за съхранение на файлове, но без повечето функции на изкуствен интелект, на по-ниски цени.
Новото ниво с изкуствен интелект е отговорно за „милиони“ абонаменти, според Шимрит Бен-Яир, вицепрезидент на Google, отговарящ за абонаментната услуга.
Google One е част от усилията на Alphabet да се диверсифицира отвъд рекламата, която е отговорна за повече от три четвърти от общите приходи от 350 милиарда долара за 2024 г.
Успехът на Alphabet с абонаментите може да играе ключова роля в дългосрочните финансови перспективи на компанията, тъй като се бори със заплахата от чатботове с изкуствен интелект, като ChatGPT на OpenAI или Gemini на Google, за нейната крепост на търсачките.
Предложенията с изкуствен интелект доведоха до спад в търсенията в браузъра Safari на Apple за първи път, заяви ръководител на Apple по време на съдебни показания миналата седмица. Производителят на iPhone се стреми да въведе опции за търсене, задвижвани от изкуствен интелект, което е удар за Alphabet, който загуби 150 милиарда долара пазарна стойност в този ден.
За разлика от търсачките, интерфейсите с изкуствен интелект все още не са намерили безпроблемен начин за включване на реклами.
Много компании вместо това таксуват потребителите чрез абонаменти или въз основа на използването на продукти.
Инвеститорите поставят под въпрос как Google ще се адаптира.
„Точно както видяхте с YouTube, ще даваме на хората опции с течение на времето“, каза главният изпълнителен директор Сундар Пичай през февруари, когато беше попитан за усилията за монетизиране на Gemini по време на телефонен разговор за приходите. „За тази година мисля, че ще ни видите фокусирани върху абонаментите.“
Ключови думи
|
|
Приоритетни професии: Великобритания има план за чиста енергия, който ще създаде 400 000 работни места
Икономика |Ретро стил: Porsche пуска на пазара линия хладилници, тостери и кафемашини
Компании |Бивши служители на НАТО са разследвани за корупция
Свят |ЦИК изяснява надписани преференции за един от кандидатите за общински съветници в Пазарджик
Политика |Страните от ЕС се споразумяха постепенно да прекратят вноса на руски газ до 1 януари 2028 г.
ЕС |Зеленски не харесва Будапеща като място за среща на върха с Путин, но би присъствал
Политика |Снаряд избухна над кортежа и охраната на вицепрезидента Джей Ди Ванс в Калифорния
Свят |„Файненшъл таймс“: Тръмп е призовал Зеленски да приеме условията на Путин за край на войната
Свят |Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
8-и банково-финансов форум |Шефът на НСИ: Над 41% е натрупаната за 5 години инфлация
Икономика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 20 до 26 октомври
Хороскоп |Григор Димитров загуби пет позиции в световната ранглиста по тенис за мъже
Спорт |Oreo трансформира пешеходните пътеки в бисквитки, за да стимулира импулсивните покупки
Маркетинг |

Коментари
Няма въведени кометари.