Google се отказа от премахването на бисквитките за трети страни в Chrome

Google се отказа от премахването на бисквитките за трети страни в  Chrome

Изненадващо Google се отказа от обявения преди четири години план за блокиране на „бисквитките“ на трети страни в своя интернет браузър Chrome, съобщи BBC.

Британският орган за защита на личните данни заяви, че е „разочарован“ от това решение. Бисквитките са малки файлове, съхранявани на компютъра ви, които позволяват на рекламодателите да проследяват активността в интернет и да насочват рекламата.

Google заяви, че вместо това ще приложи нов подход, който ще даде на потребителите „информиран избор, приложим за цялото им сърфиране в интернет“, и обсъжда следващите стъпки с регулаторните органи.

Това показва, че фирмата не се отказва от алтернативния си подход към рекламата, а ще позволи паралелно да функционира система, базирана на „бисквитки“ на трета страна.
В крайна сметка това означава, че хората все пак ще виждат изскачащ прозорец с молба да включат или изключат бисквитките в бъдеще.

„Нашето мнение беше, че блокирането на бисквитките на трети страни би било положителна стъпка за потребителите“, заяви Стивън Бонер от Службата на комисаря по информацията. „Новият план, изложен от Google, е значителна промяна и ние ще обмислим този нов курс на действие, когато получим повече подробности.“

Бисквитките се разпадат

„Бисквитките“ на трети страни, малки файлове, съхранявани на компютъра ви от фирми, различни от уебсайта, който посещавате, в миналото са били съществена част от начина, по който работи цифровата реклама.

Те позволяват на рекламодателите да проследяват поведението на потребителите в различните уебсайтове, което им позволява да профилират потребителите според техните интереси.

През 2021 г. се намеси британският орган за защита на конкуренцията (CMA), който се опасява, че плановете на гиганта в търсенето могат да накарат още повече рекламодатели да използват собствените системи на Google.

През 2022 г. той получи ангажименти от Google, които имаха за цел да разсеят тези опасения. Сега той търси отговор на промяната в плана на технологичния гигант.

„Ще трябва внимателно да разгледаме новия подход на Google към Privacy Sandbox, като в тази връзка работим в тясно сътрудничество с ICO, и приветстваме мненията относно преразгледания подход на Google - включително възможните последици за потребителите и пазарните резултати“, заяви тя.

Джеф Грийн, ръководител на рекламната платформа The Trade Desk, приветства този ход. „От години казвам на нашата индустрия, на Google и дори на Уолстрийт, че според мен е стратегическа грешка Google да се отърве от бисквитките на трети страни“, каза той.

„Изглежда, че Google най-накрая признават, че най-добрият вариант за тях е да дадат избор на потребителите.“

Google е основен играч в областта на онлайн рекламата, така че нейният план за замяна на „бисквитките“, наречен „Privacy Sandbox“, се оказа противоречив, като конкурентите и предприятията за онлайн реклама се обявиха против предложенията.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ