Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Инспекция установи, че 15 самолета A350 на Cathay Pacific се нуждаят от подмяна на части на двигателите
Базираната в Хонконг авиокомпания Cathay Pacific Airways, заяви, че е инспектирала целия си флот от самолети Airbus след повреда по време на полет и установи 15 самолета с компоненти на двигателите, които се нуждаят от подмяна, предаде Ройтерс.
Cathay Pacific каза, че три от 48-те инспектирани самолета, задвижвани от двигатели Rolls-Royce, вече са преминали през успешен ремонт и се очаква всички самолети да възобновят работата си до събота. Тя отмени най-малко 34 двупосочни полета. Отменените полети включват тези между Хонконг и Сидни, Осака, Токио, Тайпе, Банкок и Сингапур.
Други авиокомпании казаха, че все още не са получили инструкции за проверка на подобни двигатели, след като част се повреди на един от широкофюзелажните самолети A350-1000 на Cathay Pacific минути след излитане от Хонконг в понеделник. Данните от услугата за проследяване на полети FlightRadar24 показаха, че други големи оператори на A350-1000 и по-малкия, по-популярен A350-900 изглежда летят нормално със своите самолети, поясни Ройтерс.
Базираната в Токио Japan Airlines (JAL), която има пет A350-1000, всичките на по-малко от една година, каза, че е поискала от Rolls-Royce повече информация и междувременно не е спирала полетите на A350.
„Ако производителят на двигателя предприеме някакви допълнителни действия, ние ще отговорим по съответния начин“, каза говорител на JAL. Rolls-Royce все още не е издал директива на авиокомпаниите относно възможни инспекции, според източник от индустрията, който не е упълномощен да говори публично по въпроса.
Cathay Pacific каза, че е осигурила резервни части за компонентите на двигателя, които трябва да бъдат сменени. Rolls-Royce също отбеляза, че подмяната може да се извърши, докато двигателят остава включен.
Производителят на двигатели заяви, че се е ангажирал да работи в тясно сътрудничество с Cathay Pacific, Airbus и властите, които провеждат разследване на инцидента. Cathay Pacific не уточнява кой компонент на двигателя е повреден, но превозвачът каза, че е „първият от този тип, претърпял такава повреда на самолет A350 в света“.
Източник, запознато с въпроса, каза на Ройтерс, че инцидентът включва проблем с горивна дюза в двигател XWB-97, моделът на Rolls-Royce, използван в A350-1000.
Експертите казват, че подобни проблеми са рядкост, но, с изключение на по-дълбок дефект, обикновено предизвикват по-малко аларми от повреда на една от основните въртящи се части, като турбинна перка. Въпреки това, всякакви широко разпространени допълнителни проверки могат да бъдат разрушителни за авиокомпаниите. Airbus каза в изявление, че е в контакт с Rolls-Royce и Cathay Pacific и предлага "пълна техническа поддръжка".
"Предпазна мярка"
Тайванската China Airlines, която оперира с 15 A350-900, но не и с A350-1000, заяви, че нейният флот не използва засегнатите двигатели, така че нейните операции няма да бъдат засегнати. „Компанията ще продължи да обръща внимание на инструкциите на оригиналния производител и ще поеме инициативата да организира тестови операции, за да гарантира безопасността на операциите на самолетите“, се казва в изявление.
Въпреки че повредата на частта е възникнала на един от 18-те самолета A350-1000, Cathay Pacific заяви, че също инспектира своите 30 A350-900 като „предпазна мярка“.
Авиокомпанията каза, че е „идентифицирала редица едни и същи компоненти на двигателя, които трябва да бъдат заменени“, но не каза на кой модел самолет.
Има около 88 самолета A350-1000 в експлоатация по целия свят, според швейцарския доставчик на авиационна разузнавателна информация ch-aviation.Първите шест оператора са Qatar Airways с 24 самолета, British Airways с 18, Cathay Pacific с 18, Virgin Atlantic с 12 и Etihad Airways и JAL с по пет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.