Инспекция установи, че 15 самолета A350 на Cathay Pacific се нуждаят от подмяна на части на двигателите

Инспекция установи,  че 15  самолета A350 на Cathay Pacific се нуждаят от подмяна на части на двигателите

Базираната в Хонконг авиокомпания Cathay Pacific Airways, заяви, че е инспектирала  целия си флот от самолети Airbus  след повреда по време на полет и установи  15 самолета с компоненти на двигателите, които се нуждаят от подмяна, предаде Ройтерс.

Cathay Pacific каза, че три от 48-те инспектирани самолета, задвижвани от двигатели Rolls-Royce, вече са преминали през успешен ремонт и се очаква всички самолети да възобновят работата си до събота. Тя отмени най-малко 34 двупосочни полета. Отменените полети включват тези между Хонконг и Сидни, Осака, Токио, Тайпе, Банкок и Сингапур. 

Други авиокомпании казаха, че все още не са получили инструкции за проверка на подобни двигатели, след като част се повреди на един от широкофюзелажните самолети A350-1000 на Cathay Pacific минути след излитане от Хонконг в понеделник. Данните от услугата за проследяване на полети FlightRadar24 показаха, че други големи оператори на A350-1000 и по-малкия, по-популярен A350-900 изглежда летят нормално със своите самолети, поясни Ройтерс.

Базираната в Токио Japan Airlines (JAL), която има пет A350-1000, всичките на по-малко от една година, каза, че е поискала от Rolls-Royce повече информация и междувременно не е спирала полетите на A350.

„Ако производителят на двигателя предприеме някакви допълнителни действия, ние ще отговорим по съответния начин“, каза говорител на JAL. Rolls-Royce все още не е издал директива на авиокомпаниите относно възможни инспекции, според източник от индустрията, който не е упълномощен да говори публично по въпроса.

Cathay Pacific каза, че е осигурила резервни части за компонентите на двигателя, които трябва да бъдат сменени. Rolls-Royce също отбеляза, че подмяната може да се извърши, докато двигателят остава включен.

Производителят на двигатели заяви, че се е ангажирал да работи в тясно сътрудничество с Cathay Pacific, Airbus и властите, които провеждат разследване на инцидента. Cathay Pacific не уточнява кой компонент на двигателя е повреден, но превозвачът каза, че е „първият от този тип, претърпял такава повреда на самолет A350 в света“.

Източник, запознато с въпроса, каза на Ройтерс, че инцидентът включва проблем с горивна дюза в двигател XWB-97, моделът на Rolls-Royce, използван в A350-1000.

Експертите казват, че подобни проблеми са рядкост, но, с изключение на по-дълбок дефект, обикновено предизвикват по-малко аларми от повреда на една от основните въртящи се части, като турбинна перка. Въпреки това, всякакви широко разпространени допълнителни проверки могат да бъдат разрушителни за авиокомпаниите. Airbus каза в изявление, че е в контакт с Rolls-Royce и Cathay Pacific и предлага "пълна техническа поддръжка".

"Предпазна мярка"

Тайванската China Airlines, която оперира с 15  A350-900, но не и с A350-1000, заяви, че нейният флот не използва засегнатите двигатели, така че нейните операции няма да бъдат засегнати. „Компанията ще продължи да обръща внимание на инструкциите на оригиналния производител и ще поеме инициативата да организира тестови операции, за да гарантира безопасността на операциите на самолетите“, се казва в изявление.

Въпреки че повредата на частта е възникнала на един от 18-те самолета A350-1000, Cathay Pacific заяви, че също инспектира своите 30 A350-900 като „предпазна мярка“.

Авиокомпанията каза, че е „идентифицирала редица едни и същи компоненти на двигателя, които трябва да бъдат заменени“, но не каза на кой модел самолет.

Има около 88 самолета A350-1000 в експлоатация по целия свят, според швейцарския доставчик на авиационна разузнавателна информация ch-aviation.Първите шест оператора са Qatar Airways с 24 самолета, British Airways с 18, Cathay Pacific с 18, Virgin Atlantic с 12 и Etihad Airways и JAL с по пет.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ