Китайският производител на самолети C919 се стреми към полети в Югоизточна Азия до 2026 г.

Китайският производител на самолети C919 се стреми към полети в Югоизточна Азия до 2026 г.

Китайският държавен производител COMAC има за цел неговият самолет C919 да започне да лети по търговски маршрути до Югоизточна Азия до 2026 г. като първа стъпка към надхвърляне на вътрешния пазар, каза високопоставен служител на компанията пред китайски медии, цитирани от Ройтерс.

Китайската корпорация за търговски самолети, също се стреми към европейско сертифициране за C919 още тази година, каза Янг Янг, заместник генерален мениджър на маркетинговия център на компанията, пред свързания с правителството на Шанхай новинарски сайт Jiemian.

China Eastern Airlines, първият оператор на C919, включи Хонконг в своята маршрутна мрежа C919 от 1 януари, превръщайки финансовия център в първата дестинация за самолета извън континентален Китай. Янг не каза дали COMAC преговаря с авиокомпании за полети до Югоизточна Азия или други отвъдморски пазари.

Air China и China Southern Airlines вече също използват  самолети C919.

Позициониран като конкурент на Boeing 737 и Airbus A320, C919 в момента лети само в Китай и трябва да придобие международни сертификати за летателна годност, за да навлезе на световния пазар.

„Надяваме се да увеличим оперативното разгръщане на самолети C919 в Китай, за да идентифицираме подробно всички потенциални проблеми, преди да се разширим в Югоизточна Азия“, каза Янг.

Базираната в Шанхай COMAC има желание да проникне на пазара в Югоизточна Азия, преди да направи ход на западните пазари, във време, когато индустриалните гиганти Boeing и Airbus  се борят с предизвикателства като верига за доставки и проблеми с труда.

През 2024 г. COMAC достави общо 12 самолета C919 на три държавни авиокомпании. Компанията заяви през 2023 г., че очаква годишният производствен капацитет на C919 да достигне 150 броя след пет години.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Братя Карни превръщат колиба в империя от пицарии със заем от 600 долара
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
Tesla предлага възнаграждение от 1 трилион долара на Мъск. Ще го одобрят ли акционерите?
Зеленски отхвърли идеята на Путин за среща в Москва и го покани в Киев