Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китайският производител на самолети C919 се стреми към полети в Югоизточна Азия до 2026 г.
Китайският държавен производител COMAC има за цел неговият самолет C919 да започне да лети по търговски маршрути до Югоизточна Азия до 2026 г. като първа стъпка към надхвърляне на вътрешния пазар, каза високопоставен служител на компанията пред китайски медии, цитирани от Ройтерс.
Китайската корпорация за търговски самолети, също се стреми към европейско сертифициране за C919 още тази година, каза Янг Янг, заместник генерален мениджър на маркетинговия център на компанията, пред свързания с правителството на Шанхай новинарски сайт Jiemian.
China Eastern Airlines, първият оператор на C919, включи Хонконг в своята маршрутна мрежа C919 от 1 януари, превръщайки финансовия център в първата дестинация за самолета извън континентален Китай. Янг не каза дали COMAC преговаря с авиокомпании за полети до Югоизточна Азия или други отвъдморски пазари.
Air China и China Southern Airlines вече също използват самолети C919.
Позициониран като конкурент на Boeing 737 и Airbus A320, C919 в момента лети само в Китай и трябва да придобие международни сертификати за летателна годност, за да навлезе на световния пазар.
„Надяваме се да увеличим оперативното разгръщане на самолети C919 в Китай, за да идентифицираме подробно всички потенциални проблеми, преди да се разширим в Югоизточна Азия“, каза Янг.
Базираната в Шанхай COMAC има желание да проникне на пазара в Югоизточна Азия, преди да направи ход на западните пазари, във време, когато индустриалните гиганти Boeing и Airbus се борят с предизвикателства като верига за доставки и проблеми с труда.
През 2024 г. COMAC достави общо 12 самолета C919 на три държавни авиокомпании. Компанията заяви през 2023 г., че очаква годишният производствен капацитет на C919 да достигне 150 броя след пет години.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.