Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китай се готви да представи самолет, който ще е алтернатива на Airbus и Boeing
Китайският самолетостроител COMAC е обозначил един от своите регионални самолети ARJ21 с марката C909, в съответствие с конвенцията на производителя за именуване на другите му модели, според снимки, публикувани на форуми за авиационни ентусиасти и в китайските социални медии.
Макар и до голяма степен символично, евентуалното ребрандиране преди основното авиошоу в китайския град Чжухай следващия месец е сигнал за нарастващото намерение на Пекин да представи пълноценна алтернатива на западните самолетни гиганти Airbus и Boeing, предаде Ройтерс.
Самолетът ARJ21 е заснет с надпис „C909“ на синята си опашка на летище Пудонг в Шанхай в неделя от двама потребители на сайта за самолетни наблюдения jetphotos.com и един потребител на planespotters.net, а в понеделник в китайския сайт за социални медии Weibo се появяват други негови изображения.
Самолетът ARJ21 влезе в експлоатация през 2016 г. и се експлоатира от различни китайски авиокомпании и индонезийския превозвач TransNusa. Пазарните анализатори обаче твърдят, че регионалният самолет, който е първият, достигнал търговско производство, остава неконкурентоспособен в световен мащаб.Следващият самолет на COMAC, C919, влезе в експлоатация през 2023 г., а производителят на самолети заяви, че проектира машина ,наречена C929.
Компанията също така намекна за още по-голям самолет C939 в бъдеще.
Самолетът C929 е преименуван през 2023 г. от CR929, след като Русия напусна съвместното китайско-руско предприятие, което го разработваше.
Заснетият самолет, боядисан с регистрационен номер B-099A и производствен сериен номер 10156, принадлежи на COMAC и е регистриран като самолет за тестови полети ARJ21, според данните за проследяване на Flightradar24.
В понеделник той извърши нещо като тестов полет от летище Пудонг в Шанхай, показва Flightradar24. В базата данни на Международната организация за гражданска авиация за обозначаване на типа на въздухоплавателното средство регионалният реактивен самолет на COMAC все още е регистриран като ARJ21.
Практиката за преименуване на моделите с цел създаване на единна марка е често срещана в авиацията. През 2018 г. Airbus преименува CSeries на Bombardier на A220, след като закупи програмата.През тази година COMAC увеличи плановете си за продажби и производство и предлага самолетите си на пазара извън Китай. Източници от бранша обаче предупреждават, че COMAC е далеч от навлизане в международен план, особено без сертификати за еталон от ЕС - към които COMAC се стреми за C919 - или от САЩ.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.