Клиентите са най-добрата ни реклама

Клиентите са най-добрата ни реклама

Клиентите са най-добрата ни реклама

Охраняваме ги и във виртуалния свят с най-новата ни услуга киберсигурност, казва управляващият директор на „Кремък“ Митко Йорданов. Той е основател и управляващ директор на „Кремък“ ЕООД. От 30 години ръководи цялостната оперативна дейност, фирмената култура и политиката на компанията.

30 години сте на пазара. Какво постигна „Кремък“ за този период?

Ще ви отговоря с 3 думи: стабилност, качество и отговорност. „Кремък“ e компания, която с генеричния си растеж трайно се задържа в топ 5 на фирмите в охранителния бранш. Постоянно разширяваме обхвата си, като освен лидери в Южна България затвърдихме позициите си в района на София и Северозападна България. Високото качеството на охранителната услуга и индивидуалният подход към клиента са нещата, които ни отличават и ни правят предпочитан партньор. Отговорността и грижата за всеки един служител прави всичко това възможно и изпълнимо.

Как се охранява обект от стратегическо и национално значение? Кои са най-отличителните за вас?

Има различни обекти от стратегическо значение, но на нас се е паднала отговорността да работим на най-тежките за охрана. Представете си район на открит рудник с няколкостотин хиляди декара площ, наподобяваща лунен пейзаж, където няма ограда, и е подложен на ежедневни набези за кражби на горива и ценни метали. Представете си язовир в непрестъпна планинска местност, който е вододайна зона за цяла област и се охранява с ежедневни обходи с лодки без значение от метеорологичните условия. Представете си огромна електроцентрала, захранваща с електричество милиони домакинства, и дори дребно посегателство би могло да се отрази на производството щ, което ще дестабилизира цялата енергийна система на страната. Такива са обектите, които охраняваме, и го правим с чувство на респект и отговорност от първия ден на създаване на фирмата.

Как успявате да убедите компаниите да изберат вас за партньор?

Нашите клиенти са нашата най-добра реклама и референция за качеството на предлаганата от нас услуга. КРЕМЪК не е от охранителните компании, които предлагат основно домашен СОТ, което прави брандовете им разпознаваеми на широката общественост, но сме добре познати на корпоративния свят. Ние залагаме основно на B2B отношения и 99% от оборотите ни идват от дългосрочни договори със средни и големи компании най-вече в енергийния сектор. Kогато клиент се срещне с нас за първи път и се запознае с професионалния ни подход, когато разбере с кого работим, когато посети централния ни офис в Стара Загора, види мащаба на компанията и милионите инвестирани в технологична модернизация, той разбира, че насреща си има сериозен и стабилен партньор, на когото може да разчита.

Част от дейността на добрите компании са инициативите в подкрепа на културни и социално значими кампании и др. Кои са подкрепяните от вас проекти?

„Кремък“ има традиции в корпоративната социална отговорност. Аз самият съм социално отговорен човек, като членувам в редица НПО-та, сред създателите съм на един от Ротари клубовете в България, с които сме реализирали десетки проекти в полза на обществото. „Кремък“ в частност не пропуска ежегодно да подкрепи „Българската Коледа“ и „SOS Детски селища“. Наскоро помогнахме на Община Карлово за възстановяването на наводнените села.

Дълго време си търсихме нова дългосрочна кауза, свързана с подкрепа на деца таланти, и през тази есен заедно с екипа решихме да започнем работа с менторската програма „Скритите таланти на България“, като станахме корпоративен ангел на един прекрасен младеж, който се развива в областта на роботиката.

Програмата дава шанс на талантливи младежи, лишени от родителска грижа или от социално слаби семейства, да развият потенциала и уменията си, да кандидатстват в университет или да се квалифицират и да започнат работа след завършване на средно образование. „Кремък“ покри целия бюджет за младежа за обученията по роботика и други уроци, от които има нужда.

Как ще се развива този бранш в следващите години? Какви са предизвикателствата пред него?

В последно време виждаме тенденция за изсветляване на сектора. Нашият бранш е силно контролиран от държавните органи, което прави съществуването на охранителни фирми в сивия сектор все по трудно, което е добре за компаниите на светло, каквато е и „Кремък“. Нямаме нито една продажба без фактура и никога не сме имали служител без договор или със забавено плащане на заплата. Когато сме коректни към служителите, клиентите и държавата, това дава възможност на мен и моя екип да се фокусираме върху важните задачи, а именно развитието на фирмата.

Живеем в технологичен век и това няма как да не се отрази и на нашия бранш. Постоянно покачващата се цена на труда пряко се отразява върху цената на охранителната услуга. Това налага заедно с нашите клиенти да прилагаме все повече технологични решения за охрана. Ние сме готови за този процес от много години, като нескромно мога да заявя, че нашият екип е един от най-опитните в изграждането на охранителни системи, използващи интелигентно видеонаблюдение с много високо ниво за сигурност.

Прилагаме това собствено ноу-хау в десетки соларни паркове, които охраняваме не с камери, а използвайки компютри с очи.

Освен във физическия свят „Кремък“ вече охранява своите клиенти и във виртуалния свят. Заедно с екип от експерти с над 18 години опит в киберзащитата, стартирахме най-новата ни услуга Киберсигурност.

***

Охранителна компания „Кремък“ отбелязва 30 години от създаването си. За тези три десетилетия и с екип от над 1300 лицензирани охранители и специалисти тя трайно зае лидерска позиция в бранша. „Кремък“ осигурява охрана на над 150 големи индустриални обекта, включително такива от национално и стратегическо значение, и на над 17 хил. обекта с технически системи за сигурност и видеонаблюдение. Клиенти на компанията са електроразпределителни дружества, ТЕЦ-ове, соларни паркове, газопреносни оператори, компании от аутомотив сектора, добивни предприятия, ВиК дружества, търговски вериги и др.

Марина Илиева. Интервюто е публикувано в бр.12/22 на списание "Мениджър", който ще намерите в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ