Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|KLM призова правителството да ограничи достъпа на стари самолети до летище Схипхол
Нидерландската авиокомпания KLM призова правителството да преосмисли подхода си за справяне с шумовото замърсяване на летище Схипхол в Амстердам, един от основните центрове на Европа, като каза, че трябва да насърчава по-тихите самолети, вместо да съкращава полетите, предаде Ройтерс.
Очаква се правителството да обяви нов таван на полетите за Схипхол този месец, след като през септември посочи, че вероятно ще позволи 475 000 до 485 000 полета годишно, което е по-малко от сегашния таван от 500 000.
Но нидерландският клон на авиокомпанията Air France KLM заяви, че намаляването на шума ще бъде по-добре постигнато, като се гарантира, че авиокомпаниите заменят шумните самолети с по-нови.
„Вашето министерство изглежда се насочва към свиване на полетите, но това не е необходимо за постигане на целта за шума“, каза главният изпълнителен директор на KLM Марян Ринтел в отворено писмо до министъра на инфраструктурата Бари Мадленър.
„Най-големият принос за намаляване на шумовото замърсяване идва от замяната на по-старите самолети с нови, по-тихи самолети.“
Ринтел каза, че по-високите тарифи за по-стари самолети могат да накарат авиокомпаниите да използват по-нови, добавяйки място за 5000 повече полета, отколкото предполага настоящият модел на министерството.
Ринтел също така предупреди за потенциално отмъщение от Съединените щати и други страни, ако техните превозвачи загубят слотове на Схипхол, което означава, че KLM губи права за кацане в тези страни.
KLM планира да инвестира 7 милиарда евро (7,4 милиарда долара) в обновяването на своя флот през следващите години и заяви, че ще подкрепи въвеждането на тарифна диференциация.
Миналата година правителството се опита да ограничи полетите с подкрепата на Схипхол до около 450 000. Но се преклони пред натиска на индустрията и възраженията от Европейския съюз, който каза, че първо трябва да разгледа други възможности за намаляване на шума.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.