Компанията, която искаше да прави електромобили в Ловеч, подаде молба за банкрут

Компанията, която искаше да прави електромобили в Ловеч, подаде молба за банкрут

Компанията, която искаше да прави електромобили в Ловеч, подаде молба за банкрут

Германският производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подаде молба за несъстоятелност за втори път от 2020 г. насам, съобщи Еlectrive.

Компанията посочва като причина "неблагоприятната пазарна среда". Припомняме, че компанията имаше планове да посрои завод за електромобили в Ловеч, а след това и в македонския град Тетово.

В  съобщение на e.Go пише, че е подала молба за откриване на производство по несъстоятелност в окръжния съд в Аахен в Германия. За временен синдик е назначен д-р Клаус-Петер Крут от адвокатска кантора AndresPartner. e.Go го описва като „експерт по преструктуриране“, но все още не е решено дали компанията ще бъде преструктурирана.
„През следващите няколко седмици д-р Клаус-Петер Крут ще получи преглед на икономическата ситуация на място в Аахен и ще влезе в дискусии с всички ключови заинтересовани страни. Въз основа на това той ще проучи всички налични опции за реорганизация“, посочва e.Go в германското си прессъобщение. В петък около 320 служители на компанията бяха информирани за ситуацията и следващите стъпки.

е.Go заявява, че изпадането в неплатежоспособност е станало неизбежно „на фона на последните неблагоприятни развития и предизвикателства в индустрията на електромобилите, нестабилност на капиталовите пазари“. Предвид неблагоприятната пазарна среда, финансовите инструменти, базирани на дялово участие, осигурени от компанията, не можаха да бъдат разгърнати в степента и с очакваната скорост.

„Възнамеряваме да продължим текущите дискусии и преговори с инвеститорите, за да намерим решения за продължаващото съществуване на компанията. Като се има предвид силно иновативният продукт и концепцията за производство, аз съм оптимист, че можем да успеем,” казва Крут. Той не споменава дали производството ще продължи.
Компанията изпитва затруднения от известно време. Според немското издание Aachener Zeitung e.Go  е намали работното време на персонала в началото на март. Освен това се твърди, че цената на фондовия пазар в САЩ се е сринала в рамките на шест месеца след дебюта на компанията на фондовия пазар през есента на 2022 г. Освен това e.Go обяви в задължителен доклад за фондовата борса в САЩ, че холандската компания майка Next.e. GO N.V. и други дъщерни дружества също се очаква да изпаднат в несъстоятелност.

Един от сложните проблеми е забавянето на одобрението на модела в ЕС на e.wave X – наследник на първия e.Go Life. Предварителните продажби, включително активирането на конфигуратора, започнаха през октомври 2022 г., но моделът все още не е на пазара. Твърди се, че производителят е получил 11 000 предварителни поръчки за малкия електрически автомобил. Той продаде само 1350 бройки от своя предшественик, e.GO Life.

Преди три години и половина – през юли 2020 г. – окръжният съд в Аахен откри за първи път производство по несъстоятелност на e.Go. По това време производството се управляваше самостоятелно – и главно в резултат на кризата с COVID-19. Спасението дойде под формата на Investor ND Industrial B.V. Холандската компания пое целия бизнес на e.GO Mobile AG, включително всички дъщерни дружества и 400 служители по това време, на 1 септември 2020 г. Оттогава компанията работи под името Next.e.GO Mobile SE.

Професорът от RWTH и основател на e.GO Гюнтер Шух се отказа от оперативната отговорност като част от смяната на собствеността и напусна изцяло компанията през 2021 г. e.Go беше основана по негова инициатива през 2015 г. Основната цел беше комерсиализиране на малка електрическа кола, но със ZF, базираната в Аахен компания също първоначално разработи автономен „превозвач на хора“.

Investor ND Industrial се счита за международна компания с частен капитал и е част от холдинговата и инвестиционна компания ND Group. Компанията инвестира в секторите на инфраструктурните услуги, енергетиката, логистиката, недвижимите имоти и финансовите услуги, наред с други неща.

Припомняме, че през 2021  година тогавашният министър на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп трябваше да бъде на стойност 140 милиона евро, като се предвиждаше у нас да се произвежда първият модел на марката - e.Go.Lifе.

Първоначалните очаквания бяха, че строителството на завода в Ловеч ще започне през март 2022 г., а първите автомобили биха могли да излязат от него още в края на 2023 г. или началото на 2024 г. 

През 2023 година обаче планираното сливане с американската компания Athena Consumer Acquisition Corp и излизането на фондовата борса в Ню Йорк с цел привличане на капитали се провали. Точно чрез това листване на борсата  трябваше да осигурят  пари за строителство на завода за електромобили в Ловеч.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ