Медийните активи на Disney започват да предизвикват по-голямо вълнение от парковете ѝ

Медийните активи на Disney започват да предизвикват по-голямо вълнение от парковете ѝ

Ето ви една изненада: медийният бизнес на Disney вече не е в тежест на компанията.

От 2022 г. насам основният разказ за инвеститорите на Disney е как загубите от стрийминг, в съчетание със спадащия традиционен бизнес с платена телевизия и поредицата от касови провали, са в основата на нарастващите продажби и печалби в тематичните паркове и курорти на компанията. Резултатът е компания, чиито акции са спаднали с около 24% през последните две години, докато S&P 500 е спечелил 28% за същия период, пише CNBC.

Резултатите на компанията за второто тримесечие сочат, че настъпва промяна. Обединените стрийминг бизнеси на Disney - Disney+, Hulu и ESPN+ - за пръв път в историята са на тримесечна печалба от 47 млн. долара. Това е значително подобрение спрямо загубата от 512 млн. долара през същото тримесечие преди година.

Киноподразделението на компанията също е в голяма възходяща вълна. През последните седмици "Отвътре навън 2" се превърна в най-печелившия анимационен филм на всички времена. "Дедпул и Върколакът" е събрал 824 млн. долара след две седмици на глобално разпространение. Disney стана първото студио, което през 2024 г. ще надхвърли 3 млрд. долара от продажби на билети в световен мащаб.

Междувременно Disney отбеляза "забавяне на потребителското търсене към края на третото тримесечие, което надхвърли предишните ни очаквания" за своето подразделение за тематични паркове. Това доведе до спад на акциите с около 3% в началото на търговията.

Главният изпълнителен директор на Disney Боб Игър заяви по време на конферентния разговор за резултатите на компанията, че очаква инерцията за медийния бизнес само да набира скорост. Това е музика за Уолстрийт, която иска едновременно растеж и рентабилност.

"Чувстваме се много оптимистично за бъдещето на този бизнес", каза Игър по отношение на стрийминга. "Можете да очаквате, че през фискалната 2025 г. той ще се разрасне значително."

Игър спомена предстоящата акция за ограничаване на споделянето на пароли, която ще започне "сериозно" през септември, като инструмент, който ще помогне за генерирането на нови абонати и допълнителни приходи за компанията. Подобно усилие от страна на Netflix е помогнало на най-големия стриймър в света да добави нови клиенти през изминалата година.

Disney също повишава цените на своите стрийминг услуги в средата на октомври. Повечето планове за Disney+, Hulu и ESPN+ ще струват от 1 до 2 долара повече на месец.

Игър изброи списък с филмови заглавия, които Disney все още не е пуснала, за да подчертае стабилното позициониране на студиото до края на 2024 г. и след това.

"Позволете ми само да ви прочета филмите, които ще направим и пуснем през следващите почти две години", каза Игър. "Имаме "Моана", "Муфаса", "Капитан Америка", "Снежанка", "Гръмотевиците", "Фантастичната четворка", "Зоотопия", "Аватар", "Отмъстителите", "Мандалорианецът" и "История на играчките", само за да назовем някои от тях. Когато се замислите не само за потенциала на тези филми в боксофиса, но и за потенциала им да повишат стойността на глобалния стрийминг, мисля, че има защо да сме оптимисти за това накъде сме се запътили", каза той.

Disney не омаловажава парковете. Миналата година компанията заяви, че планира да инвестира 60 млрд. долара в тематичните си паркове и круизни линии през следващото десетилетие. Но за компанията несъмнено е по-здравословно да убеди инвеститорите, че медийните звена не са котва, която тежи на цената на акциите.

Акциите на Disney спаднаха в сряда, защото инвеститорите бяха фокусирани върху парковете. Следващата стъпка е акциите да поскъпнат по време на тримесечния отчет за приходите, защото инвеститорите са развълнувани от медийните звена.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ