Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Mercedes намалява екологичния отпечатък на електромобилите с нисковъглероден алуминий

Алуминият, произведен с възобновяема енергия и от рециклиране, помага на луксозния автомобилен производител Mercedes-Benz да намали емисиите на CO2 при производството на новата си линия електрически превозни средства, което пък е част от по-широки усилия за декарбонизация на операциите, пише Ройтерс.
Mercedes използва нисковъглеродния алуминий, разработен в партньорство с норвежкия производител на метали Norsk Hydro, за да произведе новия си електрически модел CLA.
Сътрудничеството е пример за това как производителите на премиум потребителски продукти могат да плащат допълнително за суровини в замяна на по-екологичен профил, казаха ръководители на двете компании.
„Разбира се, има допълнителни разходи от използването на нисковъглеродна стомана или алуминий“, каза Гунар Гутенке, вицепрезидент по снабдяването и качеството на доставчиците на Mercedes-Benz.
„Устойчивостта и желаните продукти, като тези, които произвеждаме, просто вървят ръка за ръка“, каза той.
Компаниите отказаха да предоставят разбивка на разходите, но заявиха, че новият CLA е произведен с 40% по-малко емисии на CO2 от неелектрическия си предшественик.
Въпреки че декарбонизацията на веригите за добавяне на стойност може да бъде скъпа, партньорствата предлагат начин за споделяне на тежестта, така че тя да не се поема само от производителите или клиентите, каза главният изпълнителен директор на Norsk Hydro Ейвинд Калевик.
"Цената на метала също не възпира купувачите, дори на по-трудния пазар за алуминий, наблюдаван през последните години, белязан от нисък икономически растеж", добави той.
„Наблюдаваме нарастващо търсене на нисковъглеродни продукти“, каза Калевик.
Металът, произведен за Mercedes в Аардал на Norsk Hydro на брега на Норвегия, причинява само 3 кг емисии на CO2 на килограм алуминий в сравнение със средно глобално ниво от 16,7 кг, съобщиха компаниите.
Той включва една четвърт от алуминиевия скрап в сместа, което допълнително намалява обема на първичния метал от енергийно-интензивната топилна пещ.
В миналото Mercedes беше критикуван заради рекламна кампания, подчертаваща устойчивостта, в момент, когато компанията беше изправена пред съдебен иск относно въздействието ѝ върху околната среда. Делото беше прекратено от германски съд през 2022 г.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.