Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Meta въвежда нова система за проверка на възрастта, за да отговори на глобалните закони за безопасност
Meta въвежда нова система за проверка на възрастта, която обещава да рационализира начина, по който социалната медийна група и нейните милиарди потребители се адаптират към разпространението на нови разпоредби за защита на децата по света, пише Financial Times.
Компанията майка на Facebook, Instagram и WhatsApp работи със сингапурската компания K-ID, за да интегрира технологията AgeKey на стартъпа в своите приложения, като планира да я внедри в множество страни през следващата година. Ходът на Meta бележи ключова стъпка за интернет сектора към договаряне на единен оперативно съвместим стандарт за проверка на възрастта, в момент, когато Обединеното кралство, Австралия и няколко щата от САЩ и ЕС въвеждат или обмислят нови разпоредби за ограничаване на достъпа на тийнейджърите до съдържание, което е предназначено за възрастни или е вредно.
Антигона Дейвис, глобален ръководител по безопасността на Meta, заяви, че AgeKey е „много по-удобна за потребителя опция“ от използваните днес проверки на възрастта. Системата позволява на потребителите да потвърдят възрастта си веднъж и след това да използват повторно същите идентификационни данни в редица съвместими приложения.
„По света различните страни имат различни системи [за гарантиране на възрастта], които искат компании като нашата да използват“, каза тя. „В момента самият пазар има много различни вариации и затова това, което наистина се опитваме да направим, е да предприемем цялостен подход.“
Фрагментацията между законите и методологиите, свързани с проверката на възрастта, представлява предизвикателство не само за интернет компаниите с милиарди потребители – като Meta, Google и TikTok – но и за по-малките стартиращи компании, които често са обхванати от същите изисквания, но не разполагат с ресурсите на по-големите си конкуренти.
Режимите за проверка на възрастта също са критикувани от защитници на поверителността и оператори на сайтове за възрастни, които казват, че потребителите се притесняват от загуба на онлайн анонимността си. AgeKey работи, използвайки същата технология, базирана на стандарти, като паролите, които използват вграденото в смартфона лицево разпознаване или пръстов отпечатък, за да осигурят алтернатива на паролите за влизане в приложения. Паролите се поддържат от всяка основна операционна система за компютри и смартфони, както и от уеб браузър.
В момента Meta използва комбинация от собствена технология за оценка на възрастта и услуги за проверка от трети страни, включително базираната в Обединеното кралство Yoti, за да спази Закона за онлайн безопасност на Обединеното кралство и забраната за социални медии за лица под 16 години в Австралия.
„AgeKey, ако бъде [широко] приет, би създал по-голяма унифицираност, така че проверката на възрастта... ще изглежда по-сходна във всяко от различните приложения“, каза Дейвис. Но тя добави, че Meta в крайна сметка би предпочела законодателите да изискват от операционните системи или магазините за приложения да удостоверяват възрастта на потребителите, вместо да принуждават отделни приложения да го правят.
K-ID, която предлага система, която помага на приложения и уебсайтове, включително Discord и Snap, да персонализират съдържанието си въз основа на възрастта на потребителя, придоби Opale, френската компания, разработила AgeKey, миналия месец.
Компанията твърди, че AgeKey запазва поверителността на потребителите, тъй като не може да се използва за проследяване на дадено лице между различни приложения и само разкрива на приложението или уебсайта, отправяйки запитване, дали потребителят отговаря на необходимите критерии за възраст и как това е било проверено. Приложението не разкрива точната възраст, дата на раждане или друга лична информация на потребителя.
За разлика от паролите, които се управляват от индустриалната асоциация Fido Alliance, K-ID управлява AgeKey чрез изцяло притежавано дъщерно дружество, наречено OpenAge Initiative.
OpenAge се контролира от собствен надзорен съвет, включващ баронеса Джоана Шийлдс, бивш изпълнителен директор на Facebook, основала онлайн групата за защита на децата WeProtect Global Alliance, както и представители на други групи за онлайн безопасност и поверителност.
Джулиан Корбет, ветеран от индустрията за видеоигри, който е съосновател на K-ID и управлява OpenAge, каза, че тази структура е помогнала AgeKey да излезе на пазара по-рано. Той добави, че се обмисля дали да се отдели звеното, за да се запази „неутралността“ му.
AgeKey е безплатен за ползване от физически лица, но OpenAge таксува онлайн платформите с „части от цент“ за всяко използване. В момента компанията губи пари от услугата.
Корбет сравни AgeKey с това как консорциум от банки създаде платежната система Visa, за да улесни транзакциите между търговци и банки. Той се надява да убеди други големи технологични групи да възприемат технологията, както и доставчици на услуги за проверка на възрастта, които по някакъв начин се конкурират с други елементи от бизнеса на K-ID, като Yoti, Jumio и Persona.
„Мисля, че всички участници в интернет екосистемата могат да спечелят много, като не наказват потребителя, който просто се опитва да се ориентира в интернет“, каза той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.