Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Модната къща Valentino критикувана заради „тревожни“ AI реклами
Италианската луксозна модна къща Valentino е изправена пред критики, след като публикува онлайн „тревожни“ реклами, създадени с помощта на изкуствен интелект (AI), за една от своите луксозни чанти, съобщава BBC.
Марката обяви сътрудничество с дигитални артисти като част от това, което нарече „дигитален творчески проект“ за промотиране на новата си чанта DeVain. Но AI генерирана реклама, публикувана в Instagram, беше посрещната с остра критика от фенове, които нарекоха визията – и използването на AI – „небрежно“ и „тъжно“.
Публикацията в Instagram, която промотира чантата и е обозначена като създадена с AI, показва „сюрреалистичен“ колаж от модели, вплетени между логата на Valentino и чантата DeVain.
В един момент се виждат модели, които сякаш излизат от богато украсена златна версия на чантата. В друг – логото на марката се трансформира в човешки ръце, които след това се сливат в въртящ се вихър от тела. Сред стотиците коментари под видеото в Instagram в понеделник много критикуват използването на AI като „евтино“ и „мързеливо“.
„Разочароващо за модна къща от висша мода“, пише един потребител в отговор на видеото. „Рекламните кампании са възможност да се поставят талантливи творци в центъра. AI в този случай е най-малкото мързелив подход.“
Други призоваха маркетинговия отдел на компанията да „усети настроението“, сравниха съдържанието с „AI боклук“ и обвиниха марката в „яростна провокация“. Модната индустрия, както и много други творчески сектори, се възползва от генеративните AI инструменти, които могат да създават изображения и видео за секунди, като начин за намаляване на разходите за производство и промоция.
Технологията се разглежда и като възможност за подобряване на ключови процеси като дизайн, производство и размери. Но това поражда опасения, че увеличеното ѝ използване може да измести човешките работници или да намали качеството на модните продукти.
„Основният проблем не е самата технология – а възприятието за това какво тя замества“, споделя Ан-Лизе Прем, ръководител на културни инсайти и тенденции в дигиталната агенция Loop. „Когато AI навлезе във визуалната идентичност на марката, хората се притесняват, че тя избира ефективност пред артистичност. Дори ако изпълнението е креативно, аудиторията често го възприема като спестяване на разходи, маскирано като иновация.“
Използването на AI от H&M за създаване на „дигитални двойници“ на модели за реклами и публикации в социалните мрежи предизвика критики за ефекта му върху човешките модели, както и върху фотографите и гримьорите, които играят ключова роля при снимките.
Междувременно AI генерирана реклама на Guess, забелязана във Vogue по-рано тази година, породи опасения за влиянието ѝ върху стандартите за женска красота. Прем казва, че въпреки ясните ползи и „новите творчески възможности“ за марките, които използват AI, „рискът е също толкова ясен“.
„Без силна емоционална идея зад него, генеративният AI може да направи лукса да изглежда по-малко човешки в момент, когато хората искат човешко присъствие повече от всякога“, казва тя.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.