Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нестле България отчете 10,3% органичен ръст за първата половина на 2022 г.
Нестле днес публикува финансовите резултати на групата за първото полугодие на 2022 г.
Нестле в България отчита силно представяне с висок двуцифрен органичен ръст от 10,3%, подкрепен от отличното представяне при бизнеса с детски храни, продукти за домашни любимци с марката Purina, Nestle Professional и разтворимо кафе. Добър е и приносът от бизнесът ни с Храни и Зърнени Закуски. Този резултат е 20% по-висок от средния ръст на компанията на групово ниво.
Групата отчита органичен ръст от 8.1% и значително увеличение на оперативната печалба и стойност на акция.
„Първата половина на 2022 г. е белязана от редица безпрецедентни предизвикателства за цялото общество не само от гледна точка на несигурната ситуация в нашия регион, но и поради галопиращата инфлация и повишаващите се цени на всички основни суровини и материали. На фона на тази картина отчитаме изключителен успех - органичен ръст на Нестле България от 10.3%, а продажбите, реализирани само в страната отчитат дори и по-силен органичен ръст от 11.8%, с отличаващо се представяне на категориите детски храни, продукти за домашни любимци с марката Purina, Nestle Professional, разтворимо кафе и захарни изделия. Добър е и приносът от бизнесът ни с Храни и Зърнени Закуски", отбеляза Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България.
„Ключов показател за нас е и ръстът в обем, който в първо полугодие надхвърля нива от +8% като всички канали и клиенти, с които си партнира Нестле България, допринасят за отличното представяне. В тази конкурентна среда ние препотвърждаваме способността си да растем по-бързо от категориите, в които оперираме, печелейки пазарни дялове. Този ръст е възможен, благодарение на общите усилия на един мотивиран, вдъхновен и отдаден екип, прилагане на ценови увеличения, при необходимост по отговорен начин, финансова дисциплина, контрол и висока ефективност на базата на оптимизации на всички нива и процеси", добави той.
„Особено сме щастливи, че този подход ни позволи да продължим активно да подкрепяме развитието на българското общество като даренията ни към всички, имащи нужда от помощ в условия на глобална пандемия и война, за периода надхвърлят 482 000 швейцарски франка и в допълнение продължаваме да инвестираме във всички наши социални инициативи като „Нестле за Живей Активно!“, „Нестле за по-здрави деца“ и „Залесяваме Активно“, каза още Стоилов.
От компанията отчитат, че общите отчетени продажби се увеличават с 9,2% до 45,6 милиарда швейцарски франка (6-месечието на 2021 г.: 41,8 милиарда швейцарски франка). Нетните придобивания имат положителен ефект от 1,0%. Международната търговия увеличава продажбите с 0,1%.
Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP) е 16,9%, намалявайки с 50 базисни пункта. Маржът на оперативната печалба от търговска дейност (TOP) намалява с 200 базисни пункта до 14,7%, главно поради еднократни позиции.
Нестле посочва, че основната печалба на акция на компанията се увеличава с 8,1% в постоянна валута и нараства със 7,3% на отчетна база до 2,33 швейцарски франка. Печалбата на акция намалява с 9,5% до 1,92 швейцарски франка на отчетна база.
Свободният паричен поток е 1,5 милиарда швейцарски франка, тъй като оборотният капитал и капиталовите разходи се увеличават временно в контекста на ограниченията на веригата за доставки и големия обем на търсенето.
От Нестле отчитат продължаващ напредък в управлението на портфолиото. През второто тримесечие Nestlé Health Science се съгласи да придобие Puravida в Бразилия и The Better Health Company в Нова Зеландия.
Компанията актуализира прогнозата си за цялата 2022 година и сега очаква ръст на продажбите между 7% и 8%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност сега се очаква около 17,0%. Основната печалба на акция в постоянна валута и капиталовата ефективност се очаква да се увеличат.
„През първата половина на годината постигнахме силен органичен ръст и значително увеличение на основната печалба на акция. Местните ни екипи въведоха увеличенията на цените по отговорен начин. Обемът и продуктовият микс бяха устойчиви, въз основа на нашите силни марки, диференцирани предложения и водещи пазарни позиции. Ограничихме въздействието на безпрецедентния инфлационен натиск и ограниченията на веригата за доставки върху развитието на нашия марж чрез дисциплиниран контрол на разходите и оперативна ефективност. В същото време инвестициите зад капиталовите разходи, цифровизацията и устойчивостта се увеличиха значително", коментира Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле.
„Фокусирани сме върху създаването на споделена стойност както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. Нарастващата несигурност в храните по света и засилените опасения за климата, след увеличаване на необичайните метеорологични модели, подчертават важността на тази стратегическа посока. Добре за Вас и добре за планетата са двата ключови стратегически стълба, които нашата компания следва непоколебимо, дори в лицето на значителни краткосрочни предизвикателства", добави той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.