Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нова стратегия: Големи компании укрепват бизнеса си чрез съвместни предприятия в Китай
Канадската компания Restaurant Brands International (RBI) - собственик на веригата за бързо хранене Burger King, обяви създаването на съвместно предприятие в Китай с местната инвестиционна компания CPE. В рамките на съвместното предприятие компаниите ще управляват китайските активи на Burger King. RBI изчислява, че тази структура ще спомогне за нова фаза от развитието на Burger King в Китай и ще позволи на веригата да отвори над 4000 магазина там до 2035 г. В момента Burger King управлява 1250 магазина в Китай. Както отбелязва каналът CNBC, китайският пазар, който расте от десетилетия и е изключително печеливш за западните компании, в момента е изправен пред трудни времена. Поради забавящата се китайска икономика много големи компании преосмислят стратегията си в Китай и сформират съвместни предприятия. Преди седмица Starbucks обяви планове за създаване на съвместно предприятие за китайския си бизнес с инвестиционната фирма Boyu Capital.
Съгласно условията на сделката с Burger King, RBI ще получи 17% дял в съвместното предприятие и място в борда на директорите на компанията. Делът на CPE ще бъде 83%. След приключване на сделката CPE възнамерява да инвестира 350 милиона долара в бизнеса, които ще бъдат използвани за разширяване на броя на магазините, подобряване на менютата, внедряване на иновации и други. RBI заявява, че тази сделка е в съответствие със стратегията ѝ за работа с опитни местни компании и инвеститори за развитие на бизнеса ѝ в световен мащаб.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.