Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Panasonic съкращава 10 000 служители и спира телевизорите като част от мащабна промяна

Японската корпорация Panasonic реши да съкрати 10 000 служители в страната и в чуждестранни представителства като част от мащабно преструктуриране. Това съобщи японската обществена телевизия (NHK).
Според телевизионния канал, съкращенията ще засегнат предимно търговските отдели и ръководството. Подчертава се, че в бъдеще Panasonic планира да излезе от бизнеса с производство на телевизори, който стана нерентабилен за компанията през последните години. Японската корпорация възнамерява също така да преразгледа като цяло подхода си към разработването, производството и продажбата на домакински уреди.
През февруари Panasonic очерта програма за управленска реформа, целяща да разреши „различни структурни проблеми“ в компанията. "Чрез настоящата управленска реформа компанията се стреми да подобри печалбата си с поне 150 милиарда йени (1 милиард долара)“, се казва съобщение от петък, цитирано от Daily Sabah.
В своя годишен доклад за приходите, публикуван също в петък, Panasonic прогнозира 15% спад на нетната печалба тази година и осемпроцентен спад на продажбите. През финансовата година до 31 март 2025 г. групата е регистрирала спад на нетната печалба от 17,5% до 366 милиарда йени.
Panasonic е изправена пред „продължаващи промени в бизнес средата, като забавяне на търсенето на електрически превозни средства“, се казва в съобщението. Що се отнася до американските търговски мита, „тяхното въздействие не е взето предвид в тази прогноза“, добавят от Panasonic. „Компанията продължава да следи тарифната ситуация и се стреми да минимизира произтичащото от това въздействие, като предприема мерки както от краткосрочна, така и от средносрочна и дългосрочна перспектива.“
В интервю, публикувано през април, главният изпълнителен директор на Panasonic Holdings Юки Кусуми заяви пред японския вестник Nikkei, че съкращенията на персонал ще са необходими, без да уточнява мащаба им. Съкращенията на работни места ще са необходими, „за да можем да се представим на конкурентно ниво спрямо други фирми“, каза той пред Nikkei. В историята на Panasonic, групата също така постепенно е разширявала броя на служителите си по време на печеливши периоди, подчерта Кусуми.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.