Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Печалбите на Dyson падат с близо 50%

Печалбите на Dyson почти се намалиха наполовина по време на тази „трудна“ година, в която бизнесът за домакински уреди, основан от милиардера сър Джеймс Дайсън, съкрати повече от една четвърт от работната си сила във Великобритания, пише The Guardian.
Dyson, която е базирана в Сингапур от 2019 г. в опит да „подготви“ компанията за бъдещето, заяви, че е продала 20 милиона продукта през годината - повече от всякога. Но все пак отчете спад в приходите от над 500 милиона паунда до 6,5 милиарда паунда, според доклади, подадени в Сингапур.
Слабият икономически растеж и отслабващото потребителско доверие допълнително бяха утежнени от еднократни проблеми, заяви компанията, включително силния паунд спрямо валутите на икономиките в Азия, където брандът продава много от своите продукти.
Компанията за прахосмукачки без торбичка и сушилни за ръце също така е понесла еднократни разходи, свързани с глобална реорганизация, която включва съкращения на около 1000 работни места във Великобритания.
Резултатът е 47% спад на печалбата преди данъци до 561 милиона паунда за 2024 г.
Главният изпълнителен директор на компанията, Хано Кирнер, заяви, че 2024 г. е била „трудна, но необходима година на трансформация“ за компанията. Освен че съкращава персонала, Dyson също така намалява годишния дивидент, който изплаща на семейната холдингова компания.
Бележки, приложени към отчетите, обаче показват, че оттогава Dyson е допълнила плащанията с 225 милиона паунда дивиденти, разпределени през януари и февруари на текущата финансова година.
Dyson основава компанията в Малмсбъри, Уилтшир, през 1991 г. Въпреки че произвежда повечето си продукти в чужбина, по-голямата част от изследванията, разработките и дизайните на продуктите се извършват във Великобритания.
На фона на критиките към решението му да премести компанията в Сингапур, особено в светлината на гласната му подкрепа за Brexit, Дайсън вече заяви, че Обединеното кралство ще остане основен център за научноизследователска и развойна дейност за компанията.
В изявление, придружаващо резултатите, Дайсън посочи нови продукти, пуснати на пазара през 2024 г., които включват „пълно преоткриване на сешоара“ и продукти за грижа и стилизиране на косата.
Той каза: „Изключително сме развълнувани от нашите пускания на пазара през 2025 г. и след това, които ще внесат значителни иновации в домовете на хората, включително нова технология за мокро и сухо почистване на подове, роботизирана технология и технология за пречистване, както и пълно преосмисляне на нашите формати на сешоари и прахосмукачки.“
Продуктите, пуснати на пазара тази година, включват „най-тънката прахосмукачка в света“, която е с диаметър 38 мм.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.