Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Потребители в Нидерландия съдят Apple заради забавена работа на смартфоните
Две организации за защита на потребителите в Нидерландия заведоха дело срещу американската корпорация Apple заради умишлено забавяне на работата смартфоните ѝ. Това съобщи разпространителската корпорация NOS.
Според нея организациите Consumer Claim и AEquitas Advocacy Foundation искат Apple да компенсира клиентите за „щети, причинени от умишлено забавяне на iPhone 6, 7 и SE“. Устройствата са пуснати между 2016 и 2018 г. Всички техни клиенти могат да поискат обезщетение, като попълнят формуляр, публикуван на сайтовете на организациите.
Според Consumer Claim, Apple пусна софтуерна актуализация, която намали производителността на телефоните и доведе до проблеми с батерията. „В резултат на това устройствата започнаха да работят по-бавно или спряха да функционират правилно“, отбелязва организацията. „И Apple не информира своите потребители за това“, се казва в становището на организациите. Поради това много купувачи бяха принудени преждевременно да сменят батериите или дори самите смартфони.
Защитниците на потребителите настояват за обезщетение от 100 евро на устройство. Сумата може да бъде по-висока за потребители, които са заменили смартфони.
От Apple по-рано признаха, че е забавена работата на iPhone. От компанията обаче твърдят, че това е направено с цел батериите да не се изтощават бързо. По подобен случай в САЩ съдът по-рано осъди Apple да плати обезщетение в размер на 500 милиона долара.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.