Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Prada Group обяви, че е закупила модния конкурент Versace в сделка на стойност близо 1,4 милиарда долара
Prada Group обяви във вторник, че официално е придобила миланския моден конкурент Versace в сделка на стойност 1,25 милиарда евро (близо 1,4 милиарда долара), която поставя модната къща, известна със своите секси силуети, под един покрив с „грозно шик“ естетиката на Prada и младежкия стил на Miu Miu, съобщава Асошиейтед прес.
Очаква се дългоочакваната сделка да възроди успеха на Versace след посредственото представяне след пандемията като част от американската луксозна група Capri Holdings. Prada заяви в кратко изявление, че придобиването е финализирано след получаване на всички регулаторни одобрения.
Наследникът на Prada, Лоренцо Бертели, ще ръководи следващата фаза на Versace като изпълнителен председател, освен ролите си на маркетинг директор и ръководител по устойчивост.
Синът на съ-креативния директор Миуча Прада и дългогодишния председател на Prada Group Патрицио Бертели заяви, че не очаква бързи промени в ръководството на Versace. Но Бертели подчерта, че компанията, която е сред 10-те най-разпознаваеми марки в света, отдавна се представя под очакванията на пазара. Prada изтъкна, че 47-годишната марка Versace предлага „значителен неизползван потенциал за растеж“.
Versace е в процес на творческо обновяване под ръководството на нов дизайнер – Дарио Витале, който представи първата си колекция по време на Седмицата на модата в Милано през септември. Преди това той беше ръководител на дизайна в Miu Miu, но преминаването му към Versace не е свързано със сделката с Prada, уточниха ръководители.
Capri Holdings, която притежава Michael Kors и Jimmy Choo, плати 2 милиарда долара за Versace през 2018 г., но се затрудняваше да позиционира смелия профил на Versace в ерата на „тихия лукс“.
Versace представляваше 20% от приходите на Capri Holdings за 2024 г., които възлизат на 5,2 милиарда евро. Според анализаторска презентация за сделката с Prada, Versace ще представлява 13% от про-форма приходите на Prada Group, като Miu Miu ще има 22%, а Prada – 64%. Prada Group, която включва и обувната марка Church’s, отчете ръст на приходите от 17% до 5,4 милиарда евро миналата година.
Prada Group вече започна подготовка за интегриране на Versace в своята италианска производствена система – гордост за групата. „Да направиш чанта за една или друга марка – ноу-хауто е същото“, каза Бертели пред репортери миналата седмица във фабриката за кожени изделия на групата в Скандичи, която вече произвежда чанти за Prada и Miu Miu и скоро ще добави Versace.
Prada Group е инвестирала 60 милиона евро в своята верига за доставки тази година, включително нова фабрика за кожени изделия близо до Сиена, нова фабрика за трикотаж близо до Перуджа, както и увеличаване на производството във фабриката за обувки Church’s във Великобритания и разширяване на друга фабрика в Тоскана. Това е в допълнение към 200 милиона евро инвестиции от 2019 до 2024 г.
Усилията на Prada включват академия, която е обучила около 570 нови майстори през последните 25 години в собствена тренировъчна програма, действаща в регионите Тоскана, Марке, Венето и Умбрия. Миналата година Prada нае 70% от 120-те майстори, преминали обучение в академията. Броят на обучаващите се се е увеличил с 28% до 152 тази година.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.