Приходите на Xiaomi паднаха с 23% заради намалелите продажби на смартфони

Приходите на Xiaomi паднаха с 23% заради намалелите продажби на смартфони

Приходите на  китайският производител на електроника Xiaomi Corp. са паднали рязко през последното тримесечие на миналата година заради  намалялото глобално търсене на смартфони. Приходите са намалели с 23%, до 66,05 млрд.а юана (9,68 млрд. долара), съобщиха от компанията.

В  сегмента на смартфоните приходите са се свили с 27%. Нетната печалба е нараснала с 28,6% до 3,14 млрд. а юана. Според резултатите от цялата 2022 г. Xiaomi отчита спад на приходите си с 14,7% до 280,04 млрд.. юана. Нетната печалба се срина почти десетократно до 2,5 милиарда юана. Компанията отбелязва, че приходите от задгранични операции през миналата година възлизат на 137,8 милрд. юана, което е  49,2% от общите приходи на Xiaomi.

Компанията е продала 150,5 млн. телефона миналата година срещу 190 млн. година по-рано. Според оценките на Canalys Xiaomi запазва третото си място в списъка на водещите производители на смартфони в света през 2022 г. с пазарен дял от 12,8%. Глобалните продажби на смарт телевизори Xiaomi се увеличиха с 0,6% миналата година до 12,4 млн. броя, въпреки спада от 5,6% на общия пазар.  Приходите от интернет услуги на компанията са нараснали с 0,4% през 2022 г., достигайки 28,3 милиарда юана. Xiaomi е основана през 2010 г. Произвежда смартфони, таблети, лаптопи, телевизори, смарт часовници и смарт велосипеди. Нейн

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ