Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Продажбите на Shein във Великобритания скочиха с над 30% за година

Британският бизнес на Shein е реализирал продажби от 2,05 милиарда паунда (2,77 милиарда долара) през 2024 г., което е увеличение с 32,3% спрямо предходната година, показа доклад на онлайн търговеца на бърза мода, подаден рано в петък, предава Ройтерс.
Shein не отчита публично глобалните си резултати, но докладът хвърля светлина върху растежа на компанията във Великобритания, третият по големина пазар след Съединените щати и Германия, тъй като компанията работи за първично публично предлагане в Хонконг.
Основана в Китай и със седалище в Сингапур, Shein прекара години в опити да се листне на борсата, първо в Ню Йорк, а след това в Лондон, но се сблъска с критики от американски и британски политици и не успя да получи одобрение от китайския регулатор на ценните книжа за офшорното първично публично предлагане във време на нарастващо напрежение между Китай и САЩ.
Британският бизнес на глобалния търговец на дребно, Shein Distribution UK Ltd, отчете печалба преди данъци от 38,25 милиона паунда през 2024 г., което е с 56,6% повече от 24,4-те милиона паунда през 2023 г.
В подадената документация Shein подчертава ключови постижения за 2024 г., като например отваряне на временен магазин в Ливърпул, коледна автобусна обиколка в 12 града на Обединеното кралство и откриването на два нови офиса в Кингс Крос и Манчестър.
Известна с изключително ниските си цени, Shein провежда постоянни промоции и предлага купони или награди, които насърчават купувачите да продължат да купуват. Shein отне пазарен дял от търговци на дребно като ASOS и H&M, тъй като нарастващата инфлация намали покупателната способност на потребителите, карайки ги да търсят изгодни оферти.
Shein също така разшири предлагането си отвъд модата – британският сайт продава рокли на стойност 7,99 паунда (10,84 долара) и дънки на стойност 15 паунда (20,36 долара), както и всичко останало - от играчки и материали за творчество до складови помещения.
Бизнесът на Shein се възползва от освобождаване от мита за нискостойностни пакети от електронна търговия, което му позволява да изпраща стоки директно от фабрики в Китай до прага на купувачите, до голяма степен без мита.
Но това предимство е на път да изчезне, което води до повишаване на разходите и цените на Shein, особено в САЩ, където вносът от Китай сега е обложен със високи мита.
Администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп отмени освобождаването си от мита „de minimis“ за пратки под 800 долара, а Европейският съюз планира да премахне еквивалентното си освобождаване от мита за пратки от електронна търговия на стойност под 150 евро.
Великобритания също преразглежда политиката си относно вноса на нискостойностни стоки, след като търговци на дребно заявиха, че дава несправедливо предимство на онлайн играчи като Shein и Temu.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.