Променят се клиентите, променяме се и ние

Променят се клиентите, променяме се и ние

Мисията на „Евромаркет Груп“ е да пренася най-новите световни технологии до нашите клиенти, споделя Добромир Петков. Той е новият зам. главен изпълнителен директор на „Евромаркет Груп“, най-голямата българска компания за доставка на индустриална, строителна и минна техника, която наскоро отбеляза своя 30-годишен юбилей. Oтговарящ за сектор „Индустрия“, включващ бизнеса с компресори и генератори, подемно-транспортна и складова техника, автосервизно оборудване и консумативи, металообработваща, металорежеща и заваръчна техника и индустриални инструменти. В структурата на „Евромаркет“ е от 17 години. Започва работа като търговски специалист на заваръчна и специализирана техника. Няколко години по-късно става мениджър продажби в „Евромаркет Заваряване“, а през 2011 г. поема управлението на цялото направление „Евромаркет Метал“. През този период разширява портфолиото си чрез стратегически партньорства с Panasonic, DN Solutions, Kennametal и др. Възпитаник е на езиковата гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“ в Хасково и е завършил икономика на интелектуалната собственост и маркетинг в УНСС. Притежава допълнителна квалификация по контрол на челни заварени съединения от ТУ – София.

Г-н Петков, кои са трендовете, които променят индустрията през последните няколко години? И как „Евромаркет“ отговаря на тях?

Моите ангажименти в рамките на „Евромаркет Груп“ са в сектор  „Индустрия“, който включва 6 дружества от холдинга:  „Евромаркет Кари“ АД, предлагащо пълна гама решения за складова и производствена логистика, проектиране и изграждане на стелажни системи. „Евромаркет Компресорс“ АД, специализирано дружество за доставка на енергоспестяващо компресорно оборудване, пълна гама генератори и индустриални охлаждащи системи. „Евромаркет Аутомотив“ АД, водещ доставчик на „Автосервизно оборудване и авторепаратура“. „Евромаркет Метал“,  доставчик на технологични решения за заваряване, металообработващи и металорежещи машини и инструменти и специализирана техника за производство и ремонт в тежката индустрия, както и на „Автоматизирани и роботизирани системи“. „Евромаркет Тулс“, специализирано направление за индустриални инструменти оборудване. „Евромаркет Межъринг“, водещ доставчик на цялостни решения за контрол на качеството.

Основни трендове в българската индустрия

  • Високопроизводителни машини и оборудване
  •  Стремежът към дигитализирани и интегрирани производства, работещи с ЕРП системи
  •  Инвестиции за намаляване на потреблението на енергия.

„Евромаркет Груп“ се специализира да предлага решения, гарантиращи дългосрочна конкурентоспособност и растеж чрез интегрирани, иновативни технологии. Провеждаме цялостен анализ на производствените процеси, необходимите материали и енергийни ресурси, предоставяме индивидуално адаптирани решения чрез нашите обучени специалисти,  завършени със системи за качествен контрол.

Кои са най-интересните и значими технически решения, които сте създали през последните няколко години?

Фокусираме се върху тотални технологични решения като например интегрирани системи за работа между отделните машини.  Имаме множество успешни проекти.

В Русе „Евромаркет Кари“ АД заедно с Toyota Material Handling реализира проект за напълно автоматизирана система за логистично обслужване на производство за автоиндустрията. „Евромаркет Кънстръкшън“ достави първите за България интелигентни багери Komatsu iMC- Intelligent Machine Control  с фабрично интегрирана 3D GNSS технология за автоматично насочване и полуавтоматично управление, позволяваща изключителна скорост и прецизност на изкопните дейности. „Евромаркет Метал“ достави в Пловдив на водещ български производител на системи за сградни инсталации напълно автоматизирана линия за производство на изделия от листова стомана на произведена от нашия партньор Salvagnini. „Евромаркет Компресорс“ достави цялостни компресорни инсталации, в това число на металургично производство, стотици енергоспестяващи компресори и  десетки мегавати генераторно оборудване.

Реализирахме уникални доставки за българските ни клиенти. Роботизиран лазерен скенер за измерване на отливки, осигурен от „Евромаркет Измервателна техника“. Роботизирани стругови системи от „Евромаркет Металорежеща техника“. Оборудване за един от най-големите автосервизни центрове в България от „Евромаркет Аутомотив“. Както и десетки доставки на индустриални инструменти и обзавеждане от „Евромаркет Инструменти“ и мн. др.

Къде смятате, че потенциалът все още не е открит? 

При комуникацията по текущи проекти забелязвам един не напълно разбран и  осъзнат потенциал на вече съществуващото оборудване. Инвестира се в машини, осигуряващи специфични процеси, и не е правен анализ за пълните им възможности или иновативни начини за приложение в бъдеще. Чрез предлаганите от нас решения за системно интегриране на производственото оборудване клиентите постигнат по-високо качество и ефективност при съществуващото оборудване и са конкурентни на световните пазари.

Голям е потенциалът и в технологичните решения, които позволяват производство на единични изделия или производство на комплект от изделия (KIT Production). Серийността в производството вече намалява поради все по-индивидуалните изискванията на клиентите. Вече реализирахме такива проекти,  достъпни са за нашите клиенти и вярвам, че скоро този тип решения ще заемат по-голям пазарен дял.

Каква е вашата визия за промяна в „Евромаркет“, която да отговори на новите индустриални трендове?

Мисията на „Евромаркет Груп“ е да пренася най-новите световни технологии до нашите клиенти и да им предлагаме ефективни и високотехнологични решения. Като лидер в бизнеса с индустриално оборудване и строителна техника в България ние сме обучавани и провокирани към нови идеи и иновативни продукти и предаваме този дух на новите поколения. Стремим се да създадем интегрирана, динамична и гъвкава вътрешна комуникация без затворени врати и ограничения. Целта е да постигнем среда, която провокира и подкрепя личната инициатива и създава съмишленици.

През последните години инвестирахме в развитието на корпоративно-сервизния ни център в София, „Евромаркет СиТи“. Това е комплекс от модерни сгради с изложбени зали и демопарк, където технологичните решения могат да бъдат демонстрирани, оценени и сервизирани.  Заработиха  специализирани шоуруми с налични машини. Там реализираме цялостни технологични решения, доказваме  ползите и реалната им ефективност.  Предстоят ни и още инвестиции в тази посока в бъдеще.

Петър Лунгарски. Текстът е от бр. 11/22 на сп. "Мениджър", който е на пазара. Ще го намерите и онлайн в ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ