Samsung Electronics продала дела си в нидерландската ASML

Samsung Electronics продала дела си в нидерландската ASML

Южнокорейската компания Samsung Electronics продаде целия си оставащ дял в ASML Holding NV през последното тримесечие на миналата година като част от усилията си за разширяване в нови области на производството на чипове, предаде Ройтерс.

Най-големият производител на чипове памет в света е продал около 1,58 млн. акции, или 0,4%, от ASML, според последния му тримесечен финансов отчет, подаден до регулаторите. Делът беше оценен на около 1,26 тлн. вона (930 млн. долара) към края на септември, показа по-ранна декларация на компанията.

Samsung купи 3% дял в нидерландският доставчик на машини за производство на чипове за около 700 млрд. вона през 2012 г. Четири години по-късно южнокорейската компания продаде половината от своя дял. Samsung постепенно намалява дела си от второто тримесечие на миналата година.

Samsung полага усилия, за да настигне конкурента си SK Hynix Inc. в чипове с памет с висока честотна лента или HBM, които се използват, за да помогнат на ускорителите на Nvidia Corp. да обучават изкуствен интелект. Освен това южнокорейската компания се стреми да стесни преднината на Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. в производство на чипове по договор.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял