Сделката на Lufthansa с ITA Airways - предвестник за още сливания на европейски авиокомпании

Сделката на Lufthansa с ITA Airways - предвестник за още сливания на европейски авиокомпании

Закупуването от германската  Lufthansa на миноритарен дял в губещата италианска авиокомпания ITA Airways дава нов тласък във вълна от консолидация на фрагментирания авиационен пазар в Европа. Тя може да доведе до разграбване на повече национални превозвачи от среден клас, съобщава US News, като цитира анализ на Ройтерс.

Германската група ще бъде оценена според това дали може да направи бизнеса, наследник на Alitalia печеливш през следващите години, потенциално създавайки сцена за големи авиокомпании да навлязат в повече национални превозвачи, които са станали жертва на конкуренцията.

„Това е още едно доказателство, че консолидацията в европейската авиоиндустрия продължава и според мен е необходима. Успехът зависи от мащаба и способността да комбинираме силата на нашите операции под един покрив.“, каза главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор относно сделката.

Португалската TAP, спасена от правителството по време на пандемията, и скандинавската SAS, която се опитва да излезе от процедурата по несъстоятелност, се борят да се конкурират с нискотарифни компании като Ryanair и Wizz Air.

Lufthansa, Air France-KLM и собственикът на British Airways IAG са поставили основите за потенциални оферти за TAP, докато португалското правителство се стреми да го продаде.

„Имате много други превозвачи, които са там само поради осъзнатата необходимост да имат национален превозвач – и те вероятно намират живота за доста труден“, коментира авиационният анализатор Джеймс Халстед, управляващ партньор в Aviation Strategy.

Анализаторите твърдят, че през следващите години пазарът ще продължи да се разделя на два сегмента - трите големи групи авиокомпании, съставени от Lufthansa, Air France-KLM и IAG, които купуват по-малки национални превозвачи, и нискотарифни гиганти като Ryanair.

„Сделката между Lufthansa и ITA е операция, която следва логиката на последните 25 години в света на авиацията в Европа, която включва нарастваща интеграция на тези регионални и национални превозвачи“, каза Андреа Джуричин от TRA Consulting.

Данните на TRA Consulting показват, че през 2018 г. петте най-големи превозвачи в Европа, включително Lufthansa и Ryanair, контролираха около 50% от пазара, докато в САЩ, където операторите се консолидираха по-рано, основните авиокомпании имаха 86% дял.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ