Shein вдига цената на стоките в САЩ с до 377%

Shein вдига цената на стоките в САЩ с до 377%

Гигантът в бързата мода Shein Group Ltd. повиши цените на своите продукти в САЩ – от рокли до кухненски принадлежности, преди влизането в сила на предстоящите мита върху малки пратки, което е ранен знак за потенциалния ефект от търговската война върху американските потребители.

По-голямата част от покачванията на цените в САЩ дойдоха в петък, като надценките в някои категории са значително по-високи от други, според данни, събрани от Блумбърг. Средната цена за топ 100 продукта в категорията „Красота и здраве“ се е увеличила с 51% спрямо четвъртък, като при някои от артикулите цената се е удвоила. За продуктите за дома и кухнята средният скок е бил над 30%, воден от огромното увеличение от 377% на цената на комплект кухненски кърпи. За дамското облекло покачването е било 8%.

Платформи за електронна търговия като Shein и Temu са изправени пред 120% мита за много от своите продукти поради решението на правителството на САЩ да прекрати изключението „de minimis“ за малки пратки от континентален Китай и Хонконг. През последните години износителите се възползваха от това правило, което позволяваше стоки на стойност под 800 долара да влизат в САЩ без мита. Вашингтон също така ще увеличи таксата за пощенска пратка за стоки, внесени след 2 май, до 100 долара и дори по-висока след 1 юни.

Също на 21 април Тръмп заяви в публикация в социалните мрежи, че „на практика няма инфлация“ поради падащите цени на енергията и хранителните стоки. Но повишаването на цените на Shein отразява последните усилия на китайските онлайн търговци на дребно да прехвърлят поне част от допълнителните разходи за внос върху американските потребители.

През февруари, за да се защити от тарифната политика на Тръмп, Shein предложи стимули на някои от своите китайски доставчици да създадат производствен капацитет във Виетнам.

Temu и Shein отбелязаха възстановяване на продажбите през март и началото на април, тъй като американските купувачи започнах да се запасяват с всичко - от четки за грим до домакински уреди, преди да настъпят увеличенията на цените, предизвикани от тарифите, показват данни на Блумбърг. И двете компании обявиха по-рано този месец, че ще повишат цените си в САЩ.

Като цяло, цените на Shein в САЩ са се повишили с около 10% от 24 до 26 април, въз основа на примерна пазарска количка, попълнена от Блумбърг с 50 артикула от различни категории. През този период 7 от 50-те избрани артикула са били премахнати от пазара в САЩ. За разлика от това, цените на Shein във Великобритания с останали почти непроменени и нито един артикул не е бил премахнат.

От 43-те артикула, все още налични в количката в САЩ, 30 са имали увеличение на цената с повече от 10% през анализирания период.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ