Спестете си досадни грешки

Спестете си досадни грешки

Спестете си досадни грешки

Две български компании помагат на онлайн търговците да продават повече на чужди пазари

Значението на електронната търговия расте с всяка изминала година. Ръстовете в някои държави, както и в България, са впечатляващи. Пазарът ще достигне общ обем от 7,39 трлн. долара през 2025 г. Възможностите за разрастване на продажбите на продукти и услуги в различни електронни канали са наистина огромни.

„Метрика“ и „Медияпост Хит Мейл“

Две български компании от френската група La Poste вече 9 години работят в тази посока. Разработват цялостно решение за онлайн търговци, които искат да увеличат продажбите си в България и чужбина. Комбинацията от логистична, маркетингова и технологична услуга значително намалява времето, необходимо за това. От обработване на поръчките в професионален фулфилмънт склад през съпътстващата куриерска услуга до интеграцията с нови канали за продажба, дигитален маркетинг и др. търговците получават това, което им трябва.

При разрастване на онлайн бизнеса в България или чужбина много онлайн магазини се сблъскват с неочаквани предизвикателства, споделят управителите на двете компании Милена Рамчева и Христо Радичев. „Ръстът в продажбите е предизвикателство за всеки, най-вече в логистично отношение. Добавете към това новите регулаторни изисквания, технически интеграции, преводи, доставки в чужбина, маркетинг на чужд език и т.н. Задачите се натрупват и много компании са объркани, а точно сега трябва да действат бързо и адекватно“, допълва Рамчева.

Опитът улеснява

Друг проблем е управлението на върнатите пратки от крайни клиенти зад граница, разказва Христо Радичев. „Адресираме много казуси едновременно и даваме увереност на онлайн търговците, че има кой да им спести толкова много досадни грешки и неочаквани проблеми. Най-важното е, че вече могат да вървят по вече утъпкан път.“ Двете компании работят с чужди партньори, за да осигурят на онлайн търговците всичко това. Платформата им управлява както целия процес, така и отделни елементи – например само функционалността за обработване на върнати пратки. „Направихме нещо нечувано за европейския пазар – през наша система складове от над 15 държави ще обменят данни по единен стандарт. Така всеки от тях ще може да обработва върнати пратки, изпратени от партньори или клиенти в други държави. Всеки търговец ще разполага с местен адрес за връщане, който може да използва. Неговите пратки се обработват, консолидират и периодично се изпращат обратно към страната, от която са тръгнали първоначално. В зависимост от особеностите на бизнеса е възможно и съхранение на продуктите от върнатите пратки в партньорския склад в чужбина, за да се използват отново при последващи поръчки“, пояснява Милена Рамчева.

Интересът към услугите нараства с всеки ден

Платформата на „Метрика“ и „Медияпост Хит Мейл“ вече се използва и от останалите компании в групата. Силен интерес проявяват и международни маркетплейс платформи, които искат да улеснят търговците при логистиката на поръчките, както и големи онлайн магазини. 

Алек Вучков. Материалът е публикуван в бр.2/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ