Starbucks обмисля продажба на британския си бизнес

Starbucks обмисля продажба на британския си бизнес

Starbucks обмисля продажба на британския си бизнес

Starbucks проучва потенциална продажба на британския си бизнес, тъй като се сблъсква с все по-жестока конкуренция и променени потребителски навици. Въпреки това все още "формален процес на продажба" не е стартирал, според информации в медиите, цитирана от Би Би Си и БТА.

Компанията обяви през май, че целенасочено се е съсредоточила върху подобряването на основния си бизнес в САЩ. Най-голямата верига кафенета в света бе тежко засегната от локдауните по света.

Starbucks продължава да "проучва стратегически опции" за международните си операции, според в. "Таймс", който първи съобщи новината. Компанията е наела консултантската компания Houlihan Lokey да проучи възможни опции за бизнеса, се посочва в информацията.

Подобно на редица други подобни компании за продажба на храни и напитки, Starbucks бе тежко засегната от мерките срещу разпространението на COVID-19. Наред с конкурентите си тя трябва да се справя и с покачващите се цени, както и да се приспособи към променящите се навици на потребителите, тъй като много хора преминаха към хибридна схема заради работата от вкъщи.

Компанията се сблъсква и с все по-голямата конкуренция във Великобритания на други вериги като Costa, Pret-A- Manger и Tim Hortons.

Starbucks има около 1000 заведения във Великобритания, от които 70 на сто са франчайз, а останалите са собственост на компанията. В момента групата е в процес на търсене на постоянен нов главен изпълнителен директор, тъй като бившият главен изпълнителен директор Хауърд Шулц изпълняваше временно тази роля. 

Starbucks обяви през май, че напуска Русия след 15 години в страната заради войната в Украйна. Фирмата съобщи, че ще се оттегли изцяло от руския пазар, след като спря дейността си там през март. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ