Starbucks напуска Русия, затваря 130 търговски обекта
След 15 години в Русия американската компания Starbucks напуска пазара, съобщава CNBC.
Starbucks има 130 обекта в страната, които носят по-малко от 1 % от годишните ѝ приходи. Всички те притежават лиценз, така че компанията-майка, базирана в Сиатъл, не ги управлява сама.
Фирмата обещава, че ще плаща на своите почти 2 хил. работници за 6 месеца и ще им помогне да си намерят друга работа.
Както потребителите, така и инвеститорите оказват натиск на западни компании като Starbucks да прекъснат отношенията си с Русия, за да покажат солидарност с Украйна. Развалянето на лицензионните договори обаче отнема време. Компанията преустанови всякаква бизнес дейност в страната на 8 март. Това включва доставката на всички продукти на марката и временното затваряне на кафенетата.
В последния си тримесечен отчет, публикуван в началото на май, Starbucks не разкрива финансовото въздействие от спирането на бизнес операциите. Бившият главен изпълнителен директор Кевин Джонсън обеща да дари средства, получени от кафенетата в Русия, за хуманитарни каузи.
Със сигурност това е много по-малък финансов удар от този, който пое McDonald’s – компанията работи в Русия от повече от 30 години.
От гиганта в сферата на бързото хранене казаха, че спирането на бизнеса в Русия и Украйна му струва 127 млн. долара за първото тримесечие. Бизнесът на компанията в двете страни създава 9 % от приходите ѝ за 2021 г. McDonald’s има около 850 ресторанта в Русия, повечето от които се управляват директно от компанията, а не чрез договори за лицензи.
По-рано стана ясно, че McDonald’s ще продаде обектите си в Русия на бизнесмен от Сибир, който ще ги управлява под друга марка.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.