VW планира мащабни съкращения и затваряне на поне три завода в Германия

VW планира мащабни съкращения и затваряне на поне три завода в Германия

Volkswagen планира да затвори поне три завода в Германия, да съкрати десетки хиляди служители и да свие останалите си заводи в най-голямата европейска икономика, заяви ръководителят на работническия съвет на автомобилния производител, предаде Ройтерс.

Най-големият производител на автомобили в Европа от седмици преговаря със синдикатите относно плановете си за цялостно преструктуриране на бизнеса и намаляване на разходите, като за първи път обмисля закриване на заводи в Германия.

„Ръководството се отнася абсолютно сериозно към всичко това. Това не е саблена атака в кръга на колективното договаряне“, заяви Даниела Кавало, ръководител на работническия съвет на Volkswagen, пред няколкостотин служители във Волфсбург в понеделник.
„Това е планът на най-голямата германска индустриална група да започне разпродажба в родната си страна Германия“, добави Кавало, без да уточнява кои заводи ще бъдат засегнати или колко от около 300 000-те служители на Volkswagen Group в Германия могат да бъдат съкратени.

Коментарите представляват сериозна ескалация на конфликта между работниците на Volkswagen и ръководството на групата, което е подложено на силен натиск да намали разходите и да запази конкурентоспособността си в светлината на по-слабото търсене от Китай и Европа.
Те също така оказват допълнителен натиск върху германското правителство да предприеме действия във връзка с продължаващата слабост на икономиката на страната. Кавало заяви, че Берлин трябва спешно да изготви генерален план за германската промишленост, за да гарантира, че тя няма да „затъне“.

Кавало каза още, че и двете страни са постигнали съгласие относно естеството на проблемите, пред които е изправен автомобилният производител и много от европейските му колеги, като се започне от по-бавния от очаквания преход към електрическо захранване и се стигне до ожесточената конкуренция от страна на китайските автомобилни производители, които навлизат в Европа.

„Не сме далеч един от друг, когато става дума за анализ на проблемите. Но сме на километри разстояние от отговорите им“, каза Кавало.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ