3-те най-любопитни отговора от последното интервю на Марк Зукърбърг

3-те най-любопитни отговора от последното интервю на Марк Зукърбърг

В края на миналата седмица Facebook проведе първото си Q&A интервю в стила Ask Me Anything на Reddit с интернет маниаците по света. Седмици преди събитието потребителите бяха окуражавани да задават въпроси на главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбъг. Компанията избра най-интересните от тях. Зукърбърг отговори в излъчвана на живо среща, на която някои от почитателите му нахлуха, за да зададат въпросите си лично.

Въпросите, избрани предварително от PR екипа на Facebook, бяха изненадващо вълнуващи.

Зукърбърг засегна всякакви теми - от филма The Social Network („Много от нещата във филма са пълна измишльотина и дори бяха обидни“) до ебола („Какво не бих дал, за да се върна назад през 70-те и да се боря за предотвратяването на СПИН“) и тениските, които носи („Обичам животът ми да е простичък, за да ми се налага да вземам възможно най-малко решения“).

Ето и най-добрите въпроси, зададени на Зукърбърг, както и неговите отговори:

Защо ни принудихте да инсталираме Messenger?

Зукърбърг се засмя на дързостта на този въпрос. „Добре, да стигнем до същината на проблема“, каза той. Започна с типичния мениджърски трик – как разбира колко голямо изискване е било това да моли Facebook потребителите да си изтеглят отделно приложение. Но имал основателна причина. „Смятаме, че пращането на съобщения е едно от малкото неща, които хората правят по-често от ровенето в социалните медии“, каза Зукърбърг.

Чат приложенията, които хората най-често използват, са онези, които дават най-малко дефекти, като Snapchat и WhatsApp, а Facebook иска Messenger да е сред тях. Зукърбърг призна: „Имаме да печелим още много доверие и да доказваме, че чат преживяването с Messenger може да е наистина приятно.“

Коя е любимата функция, разработена от Facebook, която обаче не е била пусната в употреба?

По този въпрос имаме секретна информация за процесите във Facebook. През 2013 г., компанията разработи нов вариант на timeline-а си, след като потребители се оплакаха, че старият изглеждал демоде. Гигантът беше „много щастлив“, когато излезе новата версия, и дори организира медийно събитие, за да вдигне популярността й. Но след като версията достигна до пробната фаза, нещата не минаха толкова гладко.

„Във Facebook имаме едни големи монитори“, сподели Зукърбърг. В резултат на това, версията на newsfeed-a, разработена от компанията, отряза част от историите, видими за потребителите с нормален екран. „Получи се сляпо петно при компютрите, ползвани от повечето потребители по света“. Броят на участниците в експерименталната фаза рязко спадна и Facebook хвърли проекта в кошчето.

Става ли Facebook скучен?

Главният изпълнителен директор на социалната мрежа беше приготвил очарователен отговор и на този въпрос. „Това е интересен въпрос, защото целта ми никога не е била да направя Facebook готин“, каза той. „Аз самият не съм готин.“ Разбира се, отговорът му пренебрегна факта, че за един бизнес в сферата на социалните медии „готин“ е важен критерий. Спорно е дали Snapchat стана толкова популярен сред тийнейджърите, защото е „готин“, в резултат на което Facebook предложи да закупи приложението за $3 милиарда.

И все пак, отговорът на Зукърбърг беше завладяващ. Той каза, че искал социалната мрежа да бъде функционална, а не готина. „Не е нужно да радва окото, а просто да работи“, настоя той.

И баналните въпроси

Щом интервюто беше отворено за свободни въпроси от публиката, всичко започна да се върти около сладникави и банални въпроси като „Каква е вашата страст?“ и „Как се справяте с пречките?“. Един от въпросите, който може би беше добре да е формулиран по-сериозно, беше: „Любопитно ми е мнението ви за значението на разнообразната работна ръка в сферата на технологиите“.

Може би щяхме да получим по-голямо прозрение за начина на мислене на Facebook по темата, ако човекът беше попитал как точно Facebook смята да стимулира разнообразието си от служители. Вместо това Зукърбърг даде думата на Шерил Сандбърг, която отговори: „Като компания ние смятаме, че всяко момиче може да работи в сферата на технологиите, стига да иска“. И си седна на мястото. 

Кармел ДеАмикис, репортер от GigaOm, за сайта GigaOm.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ