Бизнес за $250 – вдъхновяващата история на един млад предприемач

Бизнес за $250 – вдъхновяващата история на един млад предприемач

Бизнес за $250 – вдъхновяващата история на един млад предприемач

Преди 4 години, 23-годишният Дейвид Хендриксън напуснал колежа с болното си кученце. Той живеел в малко студио в Анахайм, Калифорния, работел на 3 места и имал да изплаща дългове в размер на $20 000 към ветеринарни клиники. Неговият Уилям - кръстоска между чихуахуа и териер - бил отровен още в утробата на майка си, която била погълнала токсични химикали по време на бременността. Един ден, докато карал скейтборд, на Хендриксън му хрумнала идеята да прави тениски и скейтбордове, за да помага на животни като Уилям.

Той далеч не е първият предприемач, който стартира социално отговорен бизнес, но за разлика от своите предшественици, Hendrick & Co. разчита на модерните технологии още от самото начало – Хендриксън събрал началния си капитал, продавайки стария си iPhone за $250 в Craigslist. Тази сума му била достатъчна, за да купи машина за щамповане и няколко бели тениски, на които да отпечата лика на Уилям. Използвайки безжичен интернет по кафенетата, младият предприемач намерил образователни видеоклипове за това, как се създават уебсайтове, и скоро стартирал своята компания. От самото начало Хендриксън се зарекъл да дарява процент от всяка продажба на организации за защита на животните, като вече им отделя по $10 за тениска (продава ги за по $25 всяка).

Младият предприемач бил изумен, че е успял да започне собствен бизнес само за $250, но отначало продажбите били слаби. Поне докато Orange County Register не публикували статия за него на заглавната си страница. В онзи ден, той получил 80 поръчки и скоро започнал да разказва историята си в различни традиционни и социални медии, за да привлече и други любители на животните.

Но рекламата на тениски във Facebook не повлияла на продажбите. Хендриксън решил, че съдружието му с организации за закрила на животните ще има по-голям ефект, тъй като те могат да препращат дарители към сайта му чрез Facebook, Twitter и Pinterest. Сагата на Сами – питбул, пострадал в кучешки боеве – донесла на Hendrick & Co. $3 000 от продажби. Компанията му помага дори на маймунки, костенурки и порове. “Назовете го и ще го спасим”, казва Хендриксън.

Сайтът на Зукърбърг особено помогнал на младия предприемач да изгради клиентската си база. 90% от приходите компанията му идват благодарение на социалната мрежа, а досега Hendrick & Co. са дарили близо половин милион долара за благодорната си кауза. В края на 2013 година, фирмата на Хендриксън заменила скейтбордовете, поръчките за които били твърде малобройни, с продукти за домашни любимци, като например дрехи и играчки.   

Най-прекрасното е, че неговото вдъхновение – Уилям – е жив и здрав – след две операции и още куп посещения при ветеринаря, четириногият приятел на младия предприемач вече е вън от опасност. „Ако се фокусирате единствено върху продукта, клиентите ви ще се отдръпнат”, казва Хендриксън. „Трябва да им споделите и историята си.”

Източник: Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ