10-те най-големи Фейсбук събития за изминалата година

10-те най-големи Фейсбук събития за изминалата година

1. Филмът за Фейсбук: „Социалната мрежа“

Най-запомнящият се филмов слоган на годината гласи: „Няма да спечелите 500 млн. приятели, без да си спечелите няколко врагове.“ Но в „Социалната мрежа“, Арън Соркин и Дейвид Финчър може би успяха да направят някои от чуждите врагове свои. Филмът изгражда противоречив портрет на главния изпълнителен директор на социалната мрежа Фейсбук, Марк Зукърбърг. Въпреки че много от действителните събития са били променени или измислени, за да се постигне по-драматичен ефект, фактологичната точност не е оказала голямо влияние на боксофисите. Историята за създаването на социалната мрежа печели повече от 166 млн. долара по целия свят.

2. 500 млн. потребители

Потребителите във Фейсбук надхвърлят населението на САЩ. На 21 юли миналата година от централата на Фейсбук обявиха, че са постигнали грандиозен успех: прибавянето на 500-милионния потребител. В допълнение към добавянето на повече от половин милиард потребители в рамките на 6 години след старта си, Фейсбук също така е и най-посещавания сайт в Интернет. Зукърбърг пише за събитията в своя блог: „Не бих могъл да си представя всички начини, по които хората използват Фейсбук, когато стартирахме проекта преди 6 години. Искам да ви благодаря, че сте част от екипа, който направи Фейсбук това, което е сега и затова, че го популяризирахте по света.“ Днес, повече от 70% от потребителите живеят извън САЩ.

3. Представянето на услугата „Плейсис“

Фейсбук представи новата си услуга „Плейсис“ през август, която позволява на потребителите на социалната мрежа да споделят с приятелите си къде се намират във всеки един момент. Услугата е достъпна за всеки абонат, който притежава смартфон или има достъп до интернет чрез мобилния си телефон. Хората могат да се регистрират независимо от местонахождението си, в ресторанти, барове, музеи и др. Докато компанията се надява, че чрез „Плейсис“ ще успее да привлече повече „малки“ рекламодатели, то обикновените потребители ще имат повече възможности да следят „бившите“ си навсякъде.

4. Седмица на двойниците

През февруари, Фейсбук потребителите си организираха седмица на двойниците, в която всеки абонат слага снимка на любимата си известна личност в своя профил. Най-популярни сред знаменитостите се оказаха Брад Пит, Меган Фокс и Кийра Найтли. Вирусната тенденция задържа вниманието на голяма част от потребителите и предизвика голям интерес в групата на събитието във Фейсбук.

5. Дарението на Цукърбърг

Не беше изненада, че най-младият милиардер в света реши да дари част от парите си за тези, които имат повече нужда от тях. Интересното беше при кого щяха да отидат въпросните милиони. На 24 септемви, Зукърбърг се появи в шоуто на Опра Уинфри където обяви, че ще направи дарение в размер на 100 млн. долара за подобряване условията в обществените училища в Нюарк, Ню Джърси. Интерес предизвиква факта, че Зукърбърг израства в Уестчестър Каунти, Ню Йорк, след което отива в колеж в Кеймбридж, Масачузетс, а сега живее в Калифорния, така че защо Ню Джърси? Зукърбърг е срещнал кмета на Нюарк Кори Букър на конференция през лятото и е харесал плановете му за града. Съгласно условията на дарението, губернаторът на Ню Джърси Крис Кристи ще отстъпи част от контрола на държавните училища на Букър, който според Цукърбърг е правилният избор за лидер на местното образование. "Училищните райони се нуждаят от повече самостоятелност и по-ясно лидерство, така че те могат да бъдат управлявани по-скоро като стартиращи фирми отколкото като правителствена бюрокрация. Като всяко ново начало от ключово значение за извършването на тази работа е намирането на велики лидери и правото на пазара да е готов за промяна.", споделя Зукърбърг в своя блог.

6. Спонтанни благотворителни кампании

Една от най-значимите от тях - за осведоменост за рака на гърдата, стартира по много странен начин. Голяма част от жените във Фейсбук започнаха да обновяват статусите си с различни цветове, например бяло, черно, розово, съответстващи на цвета на бельото, което носят в момента. Трудно е да се каже какво е общото между цвета на сутиена на една жена и рака на гърдата, но със сигурност двете неща стоят много близо в реалният живот.

7. Английската Кралица вече и във Фейсбук

Най-неочаквано за всички английската кралица Елизабет II също се появи в социалната мрежа Фейсбук. Лошата новина е, че не можете да станете приятел с нея, нито да пишете на стената и и не можете дори да я сръчкате. Единствено можете да лайкнете фен страницата на „Британският Кралски Двор“, откъдето да получавате последните новини около това, което се случва в двореца. През първите няколко седмици от появата си онлайн, повече от 280 хил. души са харесали страницата където кралицата е обявила официално годежа на принц Уилям и Кейт Мидълтън, графикът си относно посещението и в Оман, а също така е постнала няколко свои снимки, на които се кипри в елегантни шапки.

8. Възможност за виждане на стари съобщения

Всички имаме стари съобщения към които искаме да се върнем. Затова и Фейсбук вече предостави тази възможност на потребителите си. Вече можете да виждате разговорите си (само в меню съобщения) от самото начало на вашето присъствие в мрежата.

9. Защита на личните данни

Историята с поверителността на данните във Фейсбук би трябвало да е позната на всички. Политиката, която упражнява Цукърбърг върху потребителите си е да ги подканва да споделят повече лични данни в мрежата и да ги защитава само тогава когато те силно настояват за това. През април миналата година Фейсбук пусна нова услуга „Open Graph“, която автоматично обновява интересите и хобитата ви. Когато харесате някоя фен страница независимо дали ще е на музикант или спортист, тя веднага бива прибавяна към секцията с любими личности и други. Реакцията сред потребителите обаче не беше особено положителна. Затова и Цукърбърг направи различни изменения в новото приложение като сега то позволява на абонатите сами да определят количеството информация и хората, с които да я споделят.

10. Електронна поща във Фейсбук

Фейсбук конкуренция на „Gmail“? Не съвсем. През ноември обаче социалният гигант направи нова крачка към усъвършенстването на услугите си като създаде собствена електронна поща - @facebook.com. Но за разлика от други, пощата на Фейсбук не може да се конкурира по размер и капацитет с тази на Гугъл.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ