Как празнува светът: най-нестандартните коледни традиции
Бъдни вечер и Коледа са два от най-важните и специални празници за християните по цял свят – приготовленията за честването на Рождество Христово започват седмици, а в някои случаи месеци по-рано.
И макар за повечето хора тези два дни да протичат по сходни начини, то има страни, в които Коледа се прекарва по един... по-различен начин.
Чехия: Ще се омъжа... или не?
В Чехия съществува традиция, при която в навечерието на Бъдни вечер неомъжените жени могат да разберат дали ще сключат брак в рамките на следващата година чрез хвърляне на обувка зад гърба.
За целта дамата трябва да се обърне с гръб към вратата и след това да хвърли обувката си – ако върха на пръстите на обувката е насочен към вратата, то тогава девойката ще се омъжи скоро. Ако обаче обувката е насочена към вратата с петата, то жената ще остане неомъжена и през следващата година.
Норвегия: Скрий си метлата
Една също доста любопитна коледна традиция е криенето на метлата в Норвегия. На Бъдни вечер норвежците крият метлите и моповете си, защото съществува поверие, че именно в тази нощ излизат зли духове и вещици, които търсят с какво да летят.
Разбира се, тази традиция е свързана с древни практики, чрез които хората са се предпазвали от злите духове и божества в миналото, които пък скитали по улиците и в небето точно през зимата.
Португалия: Място за мъртвите
В много страни хората оставят по един празен стол на сватбата си за онези, които вече не са на този свят. Подобна традиция се спазва и по Коледа в Португалия – на празничната трапеза се оставя по един празен стол за близките, които са си отишли, като много често се оставя и свещ, която да сгрее душите им през студената нощ.
Япония: KFC за Бъдни вечер
Коледа не е традиционен празник за Япония, тъй като християните представляват едва 1,5% от населението. Въпреки това вече 50 години в „Страната на изгряващото слънце“ се спазва една интересна традиция от всички, независимо каква е тяхната религия – да се яде KFC на празника.
Всичко тръгва от началото на 70-те години, когато за чужденците в Япония е било изключително трудно да си намерят традиционно приготвена пуйка и именно затова се насочвали към KFC – пържено пиле с леко пикантен вкус. Тогава японският мениджър на веригата за бързо хранене Такеши Окавара създал специална коледна кампания – „Кентъки за Коледа“ (Kentucky For Christmas), която бързо завладява хората, независимо дали са християни, или не. Защо? Всяка кутия KFC съдържа пържено пиле, различни видове гарнитури, десерт и именно затова се превръща в удобен начин семействата да се насладят на достъпна и вкусна вечеря.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.