Неизвестно за известните: София Лорен става муза на двама дизайнери, а Мадона – техен верен клиент

Неизвестно за известните: София Лорен става муза на двама дизайнери, а Мадона – техен верен клиент

В сравнение с други луксозни модни къщи, Dolce&Gabbana може да се нарече новодошла в модната индустрия. Марката дебютира с моделите си през 1985 г. и оттогава не забавя нивата на оборотите си. И всичко това благодарение на страстта на основателите ѝ да отразяват във всичките си колекции италианската култура с нейния стил и чар, които намират отклик сред всички любители на модата.

 Историята на модната къща започва с познанството на Доменико Долче и Стефано Габана. Доменико е от Палермо и още на 6-годишна възраст се научава да прави кройки на дрехи в ателието на баща си. Стефано е роден в Милано, а семейството му няма отношения със света на модата – баща му работи в печатница, а майка му  - в перачница. Момчето обаче има талант да рисува още от най-ранно възраст, което е свързано и с красиви мечти.

Снимка: Getty Images

ЗАПОЗНАНСТВОТО

Долче и Габана се запознават по време на стажа си в модното студио на Джорджо Корегиари, който честно казано не е оставил следа в историята на модния дизайн. Оказа се, че двамата млади дизайнери имат сходни вкусове в обастта на модата и изкуството, така че не след дълго бъдещите модни колоси се сближават. Общуването им обаче не продължава дълго - година по-късно Доменико напуска, така че дизайнерите работят отделно един от друг. Може би е късмет, че творбите им от този период, не привличат вниманието на инвеститорите.

През 1982 г. е втората среща - Стефано и Доменико стават съседи и след това решават да отворят малко съвместно дизайнерско студио. Разбира се, те имат известни финансови затруднения. За да спестят пари, първата им колекция е показана в кафене в Милано. Двамата нямат пари да украсят модния подиум или да поканят професионални топмодели. А дори за драпериите по стените, се налага да използват чаршафите на Доменико. В ролята на модели влизат приятели и познати на дизайнерите, като те носят свои собствени бижута и аксесоари. Колекцията не е посрещната с ентусиазъм от критиката и дизайнерите не получават поръчки. Това става причина Габана  да откаже да купи платовете, планирани за облеклата от следващата модна линия. На помощ се притичва семейство Долче, което предлага да поеме част от разходите. Дизайнерите имат двоен късмет, тъй като по щастлива случайност известието за анулирането на поръчката за платове не достига до производителите.  След като вече имат пари и материали, Долче и Габана продължават да създават модни дрехи.

И скоро получават предложение да участват като млади таланти в истинско модно дефиле. При създаване на модната си линия, те черпят вдъхновение от поведението на млади, силни и самоуверени сицилианки, които предпочитат да носят шалове и високи токчета, в съчетание с облеклата от шифон. Техни музи стават София Лорен, Джина Лолобриджида и  Моника Вити. Така през 1986 г. се появява първата колекция на двамата дизайнери - „Истински жени“.

Отнема само година, за да се появи и първият им шоурум. През 1987 г. магазинът на Dolce&Gabbana отваря врати в Милано, като започва с линия модни плетива. В същото време дизайнерите намират спонсор в Япония, което позволява на Стефано и Доменико да излязат на външния пазар, отваряйки бутици на марката в няколко азиатски страни.

НАПРЕДЪК КЪМ ВЪРХА И ЕРАТА МАДОНА

Снимка: Getty Images

Като цяло възгледите на Долче и Габана за жените се различаваха от модните тенденции на онези времена. През 1989 г. на шоу в Токио топ моделите на други дизайнери носят мини поли и якета с огромни рамене. А колекцията на Доменико и Стефано е романтична - дълги подгъви, коприна, леопардов принт. Шоуто има огромен успех и отваря американския пазар за модни дизайнери.

Първото шоу в Ню Йорк се провежда през 1990 г., а в добавка дизайнерите подписват споразумение с Genny group, като стават консултанти на компанията за разработване на стила на линията Complice. На Бродуей врати отваря шоурумът на Dolce&Gabbana.  Дизайнерите активно търсят своето място в американския моден свят - произвеждат сватбени рокли, шалове, плажни облекла и бельо.

Модната къща Dolce&Gabbana пуска първата си колекция мъжко облекло през 1991 г. и печели наградата Woolmark. Това е моментът в който марката печели любовта на мъжката аудитория. Като цяло тази година е плодотворна за фирмата. Стефано и Доменико създават колекция от украсени с бижута корсети и дамски облекла за пролетно-летния сезон, вдъхновени от една от митологичните картини на Рафаело, а също така и линия шалове.

Година по-късно марката лансира стилна колекция от вратовръзки. През същата 1992 г. в продажба излиза първата тоалетна вода за жени Dolce&Gabbana Parfum. И като допълнение към прет-а-порте облеклото, стартирана е линията Sposa, която продължава до 1998 г.

Модната къща става все по-популярна, включително сред известни личности. Колекциите на марката привличат интереса на световноизвестни звезди. И на едно от шоутата се появява самата Мадона, облечена в корсет от скъпоценни камъни. От този момент нататък започва плодотворно сътрудничество между нея и Долче и Габана. През 1993 г. дизайнерите създават колекция за нейното световно турне. Тя се състои от 1500 тоалета за певицата и нейните танцьори. Освен това дизайнерите се справят със задачата за рекордно кратко време – по-малко от 2 месеца, а голяма част от тоалетите са ушити и завършени на ръка. Когато Мадона приема готовата поръчка, се оказва, че в договора не е посочена сумата и Доменико и Стефано са работили почти даром. Те обаче публично заявяват, че не са огорчени от този факт. За да разшири аудиторията си, Dolce&Gabbana стартира линия за младежки дрехи през 1994 г.

Снимка: Shutterstock

През 1995 г. Dolce&Gabbana пуска деликатна колекция дрехи Lady Like, която включва вълнени костюми с три четвърти ръкави и малки чанти. Линията се превърна в своеобразен протест срещу активно развиващия се небрежен гръндж стил. Година по-късно се появяват облекла с животински принт, които дават началото на модата на този стил. В бъдеще животинските щампи ще станат символ на модната къща.

Друго впечатляващо сътрудничество със знаменитост в историята на марката се случва през 1999 г. Dolce&Gabbana създава костюми за Уитни Хюстън и нейните танцьори. Славата на модните дизайнери достига дори до холивудските звезди, а актрисите и певиците започват да се появяват на червения килим в дрехи от италиански дизайнери. Сътрудничеството на модната къща с Мадона се възобновява в началото на 2000-те години. След това Доменико и Стефано създават няколко костюма за нейното пето турне. А после работят с Бионсе и Кайли Миноуг. През 2001 г. се появява линията за детски дрехи Dolce&Gabbana. През 2002 г. в Токио е открит нов шоурум на марката и е представено създаденото през 2001 г. японско подразделение на компанията Dolce&Gabbana Japan KK.

В СВЕТА НА ФУТБОЛА

През 2005 г. Dolce&Gabbana става първата италианска модна къща, която получава лиценз за дейност в Китай, без участие на местен партньор, като отваря свое подразделение в Хангджоу. Първите козметични продукти Dolce&Gabbana се появяват през 2009 г. Лице на рекламната кампания на тази линия е актрисата Скарлет Йохансон.

През юли 2010 г. Долче и Габана подписват тригодишен договор с британския футболен клуб „Челси“. Договорът включва разработването на официални дрехи и всекидневно облекло за всички играчи, треньори и други служители на клуба. Мъжете носят изключителни тъмносини костюми от три части с ризи и вратовръзки в тон, с лого на лъв върху саката. Жените от персонала на „Челси“ носят черни високи токчета и черни якета. Спортната униформа запазва традиционния за футболния клуб син цвят, а логото на Dolce&Gabbana е изрисувано в бяло.

Същата година Мадона помага за създаването на линия слънчеви очила за марката. Колекцията е кръстена MDG. Първите шест чифта очила, създадени от Мадона, бяха пуснати в продажба през май 2010 г. Ставайки лице на линията, Мадона участва в рекламната кампания. В края на 2011 г. се появи първата колекция бижута, включваща 80 гривни, колиета и висулки със скъпоценни камъни. В рекламната кампания участва моделът Бианка Балти. По-късно създават и бижута за мъже. През 2016 г. модната къща представя колекция от мюсюлмански облекла: абая и хиджаб. Долче и Габана перфектно съчетават скромност и ярка индивидуалност в тях. Класическите черни облекла са украсени с флорални щампи и нежна дантела.

БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ

Снимка: Getty Images

Поради големия си успех и световна слава, Dolce&Gabbana започват да провеждат скрити огледи на новите си колекции, за ограничен брой хора, за да не могат конкурентите да копират техния дизайн. За да подкрепят изследователски проекти за борба с пандемията от коронавирус, Доменико и Стафано стартират благотворителна кампания през май 2020 г. „Целият свят и животът ни никога няма да бъдат същите. Искаме да допринесем за борбата с пандемията и така един ден хората да могат да се възползват от бъдещи научни открития“, казаха дизайнерите.

Те си сътрудничата с университета Humanitas, който работи с различни учени и изследователи, изучаващи възможностите на имунната система в борбата срещу вируса. Част от печалбата от онлайн продажбите на новата чанта Devotion отива във фондация Humanitas. Главна героиня в рекламната кампания е актрисата София Вергара. Модната къща обяви, че ще спре да използва естествена кожа, започвайки с новите колекции за 2022 г. В същото време модните дизайнери ще продължат да си сътрудничат с италианските производители на екологични материали, които са предназначени да заменят суровините от животински произход в дрехите и аксесоарите.


 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ