Неизвестно за известните: Компания среща монголските скотовъдци със световни звезди от киното и политиката

 Неизвестно за известните: Компания среща монголските скотовъдци със световни звезди от киното и политиката

Историята на семейната компания Ermenegildo Zegna започва с Анджело Дзеня /Angelo Zegna/. Той е роден през 1859 г. в семейство на фермер в северозападна Италия. Анджело не намира голямо удовлетворение и и високи доходи в работата си като часовникар. Затова през 90-те години на XIX в. Анджело решава да смени кариерата си и скоро отваря фабрика за вълнени платове. В ранните години всичко било добре, но през 1907 г. пожар унищожил по-голямата част от оборудването на Дзеня и само четири от петнадесетте стана били спасени. Тогава синът на Анджело, Ерменджилдо Дзеня, решил да възстанови фабриката на баща си.

НАЧАЛО С ТЪНЪК ПЛАТ

Джилдо Дзеня, Анна Дзеня и Паоло Дзеня. Снимка: Getty Images

През 1910 г. в италианския град Триверо Ерменджилдо открил текстилна фабрика под названието Lanificio Zegna.Същата година фабриката произвежда първия си плат от овча вълна с плътност 500 г на кв. метър. С течение на времето тези фини, висококачествени материали придобиват популярност в цялата страна. Двадесет години по-късно платовете на фабриката са купени от над 40 държави.

През 1942 г. Дзеня преименува компанията на Ermenegildo Zegna & Sons, тъй като това е годината, в която синовете му, Алдо и Анджело, започват да помагат на Ерменеджилдо в управлението на бизнеса.

1942 г. може да се счита за началото на историята на марката Ermenegildo Zegna, а до средата на века компанията вече е наел вече 1400 служители. Ерменеджилдо умира на 74-годишна възраст през 1966 г. Същата година Алдо и Анджело поемат компанията и правят първите стъпки в нова посока за бизнеса – шиене на конфекция и аксесоари за мъже. През 1972 г. братята предприемат друг експеримент, предлагайки изцяло нова услуга -  su misura

Идеята е клиентът сам да избере любимия си плат от каталог, след което шивачът да вземе мерките му и да изслуша желанията му относно детайлите на дизан на костюма. Няколко седмици по-късно готовата дреха е доставяна на клиента. Всеки сезон компанията предлага на своите клиенти приблизително 350 уникални плата, изработени от австралийски, китайски и монголски кашмир.

ФЕРМЕРСКА НАГРАДА

Снимка: Shutterstock

От 1963 г. насам компанията провежда ежегодно състезание сред австралийски фермери, за да определи най-фината вълна в света. Победителят получава трофея Ermenegildo Zegna Extrafine Wool Trophy , използваща най-тънки нишки от вълна на монголско козле. Всяка пролет овчарите в Монголия стрижат козлетата си на ръка и сресват подкосъма със специални четки с дълги зъби.

Ръководството на компанията започва да връчва трофея Vellus Aureum през 2002 г. Той се присъжда на фермери, които чупят рекорди в производството на най-фина вълна, с диаметър на нишката 11,5-11,7 микрона. От получения материал се произвеждат платове с лимитирани серии. Международният трофей Ermenegildo Zegna Vellus Aureum се присъжда от 2003 г. на фермери от цял ​​свят. Победител е този, който успее да произведе най-фината мериносова вълна. През 1980 г., благодарение на усилията на Джлдо Дзеня, в Париж отваря врати първият бутик на компанията с една марка. През 1985 г. отваря врати друг магазин в Милано. Тогава компанията е преименувана от Ermenegildo Zegna & Sons на Ermenegildo Zegna. През 1998 г. марката създава спортната линия облекла Zegna Sport.

НОВА ЛИНИЯ И СПЕЦИАЛНА ВЪЛНА

През 2003 г. марката пуска нова линия дрехи, съчетаваща елементи от официален и ежедневен стил. Година по-късно Gildo Zegna подписва договор с De Rigo, което води до пускането на пазара на мъжки слънчеви очила Ermenegildo Zegna. През 2006 г. марката си сътрудничи с Perofil, за да създаде колекция мъжко бельо.

В 2010 г. Ermenegildo Zegna отбелязва своята 100-годишнина. Екипът от опитни дизайнери на компанията създава специална колекция от фина мериносова вълна с плътност 270 г/м². Годишнината съвпада със Седмицата на модата в Милано. След ревюто 88-годишният Анджело Дзеня се появява пред публиката, получавайки бурни овации. В чест на стогодишнината марката, заедно с италианската компания Omas, представя лимитирана колекция от химикалки, часовници и копчета за ръкавели. Цевта и капачките на химикалките са изработени от стерлингово сребро и са украсени с красиви гравирани шевове. Логото на марката е гравирано отделно върху позлатения край и върху дръжката на перото. Компанията предлга кутия от мхагоново дърво за всяка писалка

ПАЗАРЕН ПРОБИВ И ЗВЕЗДИ

Актьорът Джон Туртуро с пало на модната къща. Снимка: Getty Images

През 2011 г. Ermenegildo Zegna отбеляза 20-годишнината от навлизането си на китайския пазар. За да отбележи случая, компанията пусна нови колекции копчета за ръкавели с ограничено издание, както и мобилни телефони и платове за костюми. Те се продаваха ексклузивно в бутик, разположен в Пекин. За да отбележи този важен момент, Ermenegildo Zegna създаде мобилните телефони в сътрудничество с производителя на луксозни мобилни телефон Vertu. Калъфите за телефони са изцяло покрити с 18-каратово злато и сапфирено стъкло.

Днес компанията наема близо 5000 души. Продуктите на марката се предлагат в 80 страни по света. Компанията притежава 16 фабрики, осем от които се намират в Италия. Тя разполага с 555 бутика, 311 от които са монобрандови. Gucci, Brioni, Canali, Valentino, Prada, Giorgio Armani, Fendi, Versace и Kiton използват материалите на компанията за своите колекции. Сред почитателите на дрехите и аксесоарите на италианската марка са Мат Деймън, Джон Траволта, Шон Пен, Джак Никълсън, бившият австралийски премиер Пол Кийтинг и други известни личности.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ