Един аспирин на ден намалява риска от рак

ПР и събития

Приемането на 75 мг аспирин дневнотрайно намалява вероятността от заболяване от най-разпространените видове рак. Това сочат изводите от специализирано изследване на университета Оксфорд, съобщи BBC.

Британските учени смятат, че положителните ефекти от аспирина са много повече от вредите от приемането му, сред които най-често сочената е провокиране на стомашни кръвоизливи.

Специалистите отдавна са единодушни, че системното приемане на аспирин намалява риска от инфаркт. Таблетките предпазват от сърдечносъдови заболявания и намаляват вероятността от болести на стомаха и червата.

Проучването на британските учени се базира на изследването на 25 хил. души, по-голямата част от които живеят на Острова. Всички участници в него приемали ежедневно аспирин между 4 и 20 г.

Резултатите сочат, че всеки пети пациент, приемал аспирин, е по-малко предражположе да развие повечето от смъртносните видове рак. 10% от приемащите профилактично аспирин са по-устойчиви на всякакви други болести.

При 20% от пациентите, които профилактично приемат аспирин в продължение на 20 г., се отчита намален риск от заболяване от рак. Вероятността за развитие на рак на стомаха намалява при 40 на сто от участниците, опасността от рак на белите дробове – при 30%, от рак на простата при 10%. При цели 60% от участниците е намален рискът от рак на хранопровода.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Британската петролна и газова компания BP се завръща за работа във Венецуела
Нова Зеландия оттегли подкрепата си за президента на ФИФА Джани Инфантино
Времето: Остава топло, но със силен вятър по Южното Черноморие
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
На днешната дата, 15 август. Голяма Богородица
Защо Ричард Брансън съветва срещу копирането на неговата сутрешна рутина?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза